aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 08:39:21 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-06 08:39:21 +0200
commitfae4c69a895fdd60332aa5cd03b04625f58e4607 (patch)
tree7712a1816b4269c146dc37ccf21952f1a0ba70f6 /worlding
parent7572497fe02b21cd22a1deee30f52f48a668b24f (diff)
fix anglification: transmissible
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_theory_learning.qmd4
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd
index 9733259..3d067c2 100644
--- a/worlding/_theory_learning.qmd
+++ b/worlding/_theory_learning.qmd
@@ -9,7 +9,7 @@ Det er blevet nemmere at få overblik over og finde læringsmateriale,
få kontakt til andre lærende samt planlægge og dele pensumlitteratur.
Men ifølge teorien om tentakulær læring som præsenteret af @Schraube2024
er disse fordele begrænset til læringens operative dimension.
-I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
+I bogen inddrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge,
hvordan hvert aspekt påvirkes,
når det optræder i en digital kontekst.
@@ -20,7 +20,7 @@ bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling
@Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet.
Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen
om en overførsel af viden fra læreren til eleven.
-Dette kalder Schraube den transmissive læringsmodel.
+Dette kalder Schraube den transmissible læringsmodel.
Modellen resulterer i en form for "tvedelt" (bisected) læring,
der reducerer læringsaktiviteten til et resultat af undervisning
frem for læring.