From fae4c69a895fdd60332aa5cd03b04625f58e4607 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 6 Jun 2024 08:39:21 +0200 Subject: fix anglification: transmissible --- worlding/_theory_learning.qmd | 4 ++-- 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd index 9733259..3d067c2 100644 --- a/worlding/_theory_learning.qmd +++ b/worlding/_theory_learning.qmd @@ -9,7 +9,7 @@ Det er blevet nemmere at få overblik over og finde læringsmateriale, få kontakt til andre lærende samt planlægge og dele pensumlitteratur. Men ifølge teorien om tentakulær læring som præsenteret af @Schraube2024 er disse fordele begrænset til læringens operative dimension. -I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele +I bogen inddrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge, hvordan hvert aspekt påvirkes, når det optræder i en digital kontekst. @@ -20,7 +20,7 @@ bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling @Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet. Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen om en overførsel af viden fra læreren til eleven. -Dette kalder Schraube den transmissive læringsmodel. +Dette kalder Schraube den transmissible læringsmodel. Modellen resulterer i en form for "tvedelt" (bisected) læring, der reducerer læringsaktiviteten til et resultat af undervisning frem for læring. -- cgit v1.2.3