diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-06 08:39:21 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-06 08:39:21 +0200 |
commit | fae4c69a895fdd60332aa5cd03b04625f58e4607 (patch) | |
tree | 7712a1816b4269c146dc37ccf21952f1a0ba70f6 | |
parent | 7572497fe02b21cd22a1deee30f52f48a668b24f (diff) |
fix anglification: transmissible
-rw-r--r-- | worlding/_theory_learning.qmd | 4 |
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd index 9733259..3d067c2 100644 --- a/worlding/_theory_learning.qmd +++ b/worlding/_theory_learning.qmd @@ -9,7 +9,7 @@ Det er blevet nemmere at få overblik over og finde læringsmateriale, få kontakt til andre lærende samt planlægge og dele pensumlitteratur. Men ifølge teorien om tentakulær læring som præsenteret af @Schraube2024 er disse fordele begrænset til læringens operative dimension. -I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele +I bogen inddrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge, hvordan hvert aspekt påvirkes, når det optræder i en digital kontekst. @@ -20,7 +20,7 @@ bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling @Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet. Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen om en overførsel af viden fra læreren til eleven. -Dette kalder Schraube den transmissive læringsmodel. +Dette kalder Schraube den transmissible læringsmodel. Modellen resulterer i en form for "tvedelt" (bisected) læring, der reducerer læringsaktiviteten til et resultat af undervisning frem for læring. |