diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-01-22 18:04:57 +0100 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-01-22 18:04:57 +0100 |
commit | f92a403b5e344e58c9cb11dccc5373e2737881bb (patch) | |
tree | 42fdc76695dc1ddaa20a70bb8c490dca819fb9dd /project/youthactivation | |
parent | 554411b3d0455222bf92839686b47ef4ba2afcb5 (diff) |
add projects
Diffstat (limited to 'project/youthactivation')
-rw-r--r-- | project/youthactivation/image.webp | bin | 0 -> 61732 bytes | |||
-rw-r--r-- | project/youthactivation/index.qmd | 57 |
2 files changed, 57 insertions, 0 deletions
diff --git a/project/youthactivation/image.webp b/project/youthactivation/image.webp Binary files differnew file mode 100644 index 0000000..df9b63a --- /dev/null +++ b/project/youthactivation/image.webp diff --git a/project/youthactivation/index.qmd b/project/youthactivation/index.qmd new file mode 100644 index 0000000..f95f43a --- /dev/null +++ b/project/youthactivation/index.qmd @@ -0,0 +1,57 @@ +--- +title: Aktivering af børn og unge +categories: [Stress, Unge, Børn, Konstruktion, Smartphone app, Arkitektur] +--- + +![](image.webp) + +## Problemformulering + +Hvordan kan man sammenkoble digital trivsel og fysik aktivitet, +og derved mindske skærmforbrug hos børn og unge? + +## Målgruppe + +Primær: Børn + +Sekundær: Unge og familie til børnene + +## Metode + +Prototype, f.eks. i form af model af den interaktive legeplads, +lave selve skærmen og appen der skal styre det digitale element. + +Interview/spørgeskema til børn (plus forældre) og unge. +Hvad fastholder børnene foran skærmen? +Hvad skal der til for at man kan få dem væk fra skærmen? +Er dette noget der ville være interessant for brugerene? +Ville forældrene tillade deres børn at være en del af dette? + +Event, eventuelt lave en version af produktet, der kan teste det mod brugerne. + +## Resultat + +Løsningen kunne være, at skabe en interaktiv legeplads der er koblet op digitalt. +Den kunne vise et form for pointsystem/highscore hos den gældende legeplads. +Målet ville være at skabe en mellemting mellem eksperimentariet og Pokemon Go. + +Kort sagt, videospil IRL. + +## State of the art + +Der findes selvfølgelig interaktive legepladser i forvejen, +men denne digitale platform med ranksystem blandt forskellige legepladser, +mener vi ikke er blevet udviklet endnu. + +## Værdiskabelse + +Værdien brugerne ville få ud af det, ville være at komme væk fra skærmen, +og derved blive stimuleret socialt, mentalt og fysisk. + +--- + +## Kilder + +[Padlet](https://ruc.padlet.org/eduab1/projekforslag-humtek-hold-b-e23-8zax8cr42ezpdzuc/wish/2681133262) + +[Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/eduab1/projektideer-humtek-hold-b-e23-noojqh42h78gknup/wish/2681073964) |