summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/project/youthactivation
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'project/youthactivation')
-rw-r--r--project/youthactivation/image.webpbin0 -> 61732 bytes
-rw-r--r--project/youthactivation/index.qmd57
2 files changed, 57 insertions, 0 deletions
diff --git a/project/youthactivation/image.webp b/project/youthactivation/image.webp
new file mode 100644
index 0000000..df9b63a
--- /dev/null
+++ b/project/youthactivation/image.webp
Binary files differ
diff --git a/project/youthactivation/index.qmd b/project/youthactivation/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..f95f43a
--- /dev/null
+++ b/project/youthactivation/index.qmd
@@ -0,0 +1,57 @@
+---
+title: Aktivering af børn og unge
+categories: [Stress, Unge, Børn, Konstruktion, Smartphone app, Arkitektur]
+---
+
+![](image.webp)
+
+## Problemformulering
+
+Hvordan kan man sammenkoble digital trivsel og fysik aktivitet,
+og derved mindske skærmforbrug hos børn og unge?
+
+## Målgruppe
+
+Primær: Børn
+
+Sekundær: Unge og familie til børnene
+
+## Metode
+
+Prototype, f.eks. i form af model af den interaktive legeplads,
+lave selve skærmen og appen der skal styre det digitale element.
+
+Interview/spørgeskema til børn (plus forældre) og unge.
+Hvad fastholder børnene foran skærmen?
+Hvad skal der til for at man kan få dem væk fra skærmen?
+Er dette noget der ville være interessant for brugerene?
+Ville forældrene tillade deres børn at være en del af dette?
+
+Event, eventuelt lave en version af produktet, der kan teste det mod brugerne.
+
+## Resultat
+
+Løsningen kunne være, at skabe en interaktiv legeplads der er koblet op digitalt.
+Den kunne vise et form for pointsystem/highscore hos den gældende legeplads.
+Målet ville være at skabe en mellemting mellem eksperimentariet og Pokemon Go.
+
+Kort sagt, videospil IRL.
+
+## State of the art
+
+Der findes selvfølgelig interaktive legepladser i forvejen,
+men denne digitale platform med ranksystem blandt forskellige legepladser,
+mener vi ikke er blevet udviklet endnu.
+
+## Værdiskabelse
+
+Værdien brugerne ville få ud af det, ville være at komme væk fra skærmen,
+og derved blive stimuleret socialt, mentalt og fysisk.
+
+---
+
+## Kilder
+
+[Padlet](https://ruc.padlet.org/eduab1/projekforslag-humtek-hold-b-e23-8zax8cr42ezpdzuc/wish/2681133262)
+
+[Padlet, udkast](https://ruc.padlet.org/eduab1/projektideer-humtek-hold-b-e23-noojqh42h78gknup/wish/2681073964)