summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/curriculum
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-11-24 13:01:23 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-11-24 14:00:58 +0100
commit95f56989aa244fab4b39b06dfe7466c6338a44d6 (patch)
treebb75f095e3bf936bf1a98a36c5812f2c1d39c37a /curriculum
parentd07fdc48929ae7a76684c06f40a61ed7a068d56a (diff)
add curriculum
Diffstat (limited to 'curriculum')
-rw-r--r--curriculum/bp1/_index.md317
-rw-r--r--curriculum/bp1/index.qmd13
-rw-r--r--curriculum/bp2/_index.md305
-rw-r--r--curriculum/bp2/index.qmd13
-rw-r--r--curriculum/bp3/_index.md240
-rw-r--r--curriculum/bp3/index.qmd14
-rw-r--r--curriculum/index.qmd13
7 files changed, 915 insertions, 0 deletions
diff --git a/curriculum/bp1/_index.md b/curriculum/bp1/_index.md
new file mode 100644
index 0000000..c6fd4ac
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp1/_index.md
@@ -0,0 +1,317 @@
+## Semester
+
+E2023
+
+## Uddannelse
+
+Den humanistisk-teknologiske bacheloruddannelse
+
+## Aktivitetstype
+
+Basisprojekt
+
+## Undervisningssprog
+
+Dansk
+
+## Tilmelding
+
+**Studerende på 1. semester bliver automatisk tilmeldt,
+men skal bekræfte denne tilmelding ved at tilmelde sig eksamen som gruppe.**
+
+Hvis du skal skrive projektet og ikke skal på 1. semester,
+skal du selv tilmelde dig projektet.
+
+Tilmelding sker via [stads selvbetjening](https://stadssb.ruc.dk/sb_stax/sb/)
+indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på
+[Studieadministrationens hjemmeside](https://intra.ruc.dk/dk/for-studerende/student-hub/studieadministration/).
+
+Husk at bekræfte din tilmelding ved at eksamenstilmelde dig
+som en del af en projektgruppe efter projektdannelsen.
+
+## Projektforløbet
+
+Undervisning- og arbejdsformen er:
+Vejledning, undervisning og evt. øvelser
+
+Indledes med projektdannelse.
+Dernæst gruppearbejde med assistance fra vejleder.
+Forløbet indeholder problemformuleringsseminar
+med feedbackgruppe og midtvejsevaluering med feedbackgruppe,
+og afsluttes med mundtlig eksamen baseret på projekt.
+
+## Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration)
+
+Den forventede arbejdsindsats på et projekt er 405 timer
+pr. studerende i gruppen.
+
+ * Projektdannelse
+ ca. 24 timer
+ * Forberedelse til problemformuleringsseminar
+ ca. 8 timer.
+ * Deltagelse i problemformuleringsseminar
+ ca. 2 timer
+ * Udarbejdelse af midtvejsevalueringsrapport
+ 8 timer
+ * Forberedelse til midtvejsevaluering
+ ca. 8 timer
+ * Forberedelse af feedback til midtvejsseminar
+ ca. 8 t.
+ * Deltagelse i midtvejsevaluering
+ ca. 2 timer
+ * Koordination, udarbejdelse af oplæg og forberedelse til eksamen
+ ca. 25 timer
+ * Deltagelse i eksamen
+ ca. 3 timer.
+ * Projektgruppearbejdet omfatter blandt andet
+ litteratursøgning, læsning og review af litteratur,
+ udarbejdelse og læsning af oplæg, vejledermøder, gruppemøder,
+ udarbejdelse af projektrapporten, evaluering
+ ca. 300 timer.
+ * Deltagelse i holdmøder
+ ca. 10 timer
+
+Læs mere om arbejdsindsats her:
+[At læse på universitetet er en fuldtidstidsbeskæftigelse](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-studerende/alle-studier/den-humanistisk-teknologiske-bacheloruddannelse/faelles-information-for-alle-studerende-paa-humtek/at-laese-paa-universitetet-er-en-fuldtidsbeskaeftigelse/)
+
+## Evaluering- og feedback former
+
+Der gives feedback løbende under projektvejledning,
+problemformuleringsseminar, midtvejsevaluering, og eksamen.
+Evaluering af projektforløbet er underlagt Studienævnets evalueringspraksis
+og evaluereres via spørgeskema inden projekteksamen.
+Deruover er en løbende diaglog
+mellem vejleder og studerende vedr. projektforløbet.
+
+Sammenfatning af evalueringer kan ses her:
+[Arbejdet med kvalitet i uddannelserne](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-ansatte/organisering/raad-naevn-og-udvalg/oversigt-over-studienaevn/studienaevnet-for-humanistisk-teknologisk-bacheloruddannelse/arbejdet-med-kvalitet-i-uddannelserne/gennemfoerte-undervisningsevalueringer/)
+
+## Studieleder/faglig koordinator
+
+Martin Severin Frandsen (<mailto:martinfr@ruc.dk>)
+
+## Eksamensadministration
+
+HUMTEK Tilmelding & Eksamen (<mailto:humtek-eksamen@ruc.dk>)
+
+## Aktivitetsansvarlig
+
+Jesper Simonsen (<mailto:simonsen@ruc.dk>)
+Eduardo Abrantes (<mailto:eduab@ruc.dk>)
+
+## Prøveform
+
+**Pr. 1. september 2023 er gruppestørrelsen
+på Basisprojekter og Fagmodulprojekter altid minimum 3 studerende.
+Dette gælder også selvom der måtte stå andet andre steder.**
+
+**As per 1 September 2023, the size of the project groups
+for basic and subject module projects is always minimum 3 students,
+even if it says otherwise elsewhere.**
+
+## ECTS
+
+15
+
+## Forudsætninger for at kunne gå til eksamen
+
+For at kunne begynde prøven i projekt BP1
+skal den studerende have bestået aktiv og tilfredsstillende deltagelse
+i problemformuleringsseminaret og midtvejsevalueringen.
+
+Inden problemformuleringsseminaret skal den studerende,
+som del af en gruppe,
+aflevere et skriftligt oplæg.
+Oplægget skal være på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 16.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved seminaret skal den studerende aktivt og selvstændigt indgå og deltage i
+fagligt og tværfagligt samarbejde gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+
+Inden midtvejsevalueringen skal den studerende,
+som en del af en gruppe,
+afleverer et skriftligt oplæg til midtvejsevalueringen.
+Oplægget skal være på minimum 31.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 52.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved evalueringen skal den studerende aktivt og selvstændigt
+indgå og deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde
+gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+
+Hvis den studerende ikke deltager
+i problemformuleringsseminaret eller midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven,
+såfremt følgende opfyldes:
+
+Efter problemformuleringsseminaret skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt opponentgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+Hvis den studerende ikke deltager i midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven,
+såfremt følgende opfyldes:
+
+Efter midtvejsevalueringen skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt feedbackgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+## Læringsudbytte/bedømmelseskriterier
+
+ * Har kendskab til grundlæggende teorier, metoder og begreber
+ og problemstillinger indenfor dimensionen Design og Konstruktion
+ * Kan gennemføre en analyse af design- og designbehov,
+ samt foreslå en løsning af et designproblem
+ * Kan organisere, tilrettelægge og evaluere designprocesser,
+ herunder prioritere ressource- og tidsforbrug,
+ samt redegøre for egne designløsninger inden for en afgrænset tidsramme
+ * Kan selvstændigt indgå og deltage
+ i fagligt og tværfagligt samarbejde med andre studerende
+ i at opstille en problemstilling
+ og gennemføre problemorienteret projektarbejde,
+ der inddrager dimensionen Design og Konstruktion
+ i sammenhæng med én anden dimension
+
+## Overordnet indhold
+
+Projektet er forankret i dimensionen Design og Konstruktion
+og skal herudover inddrage én anden af uddannelsens dimensioner.
+Projektrapporten skal beskrive,
+hvorledes de to dimensioner er inddraget i projektarbejdet.
+
+Dimensionen Design og Konstruktion
+er forankret i en designvidenskabelig tradition
+og har fokus på udvikling og evaluering af systemer, processer og artefakter.
+Dimensionen trækker derfor især
+på teorier og begreber inden for design og arkitektur
+samt viden-skabsteoretiske problemstillinger knyttet hertil,
+og fokuserer på metoder og værktøjer,
+der har til formål at understøtte og organisere designprocesser.
+Dimensionen omfatter
+design af hele eller dele af systemer og artefakter
+og omfatter f.eks. behovsanalyse, modellering, evaluering og risikoanalyse.
+Dimensionen omfatter endvidere
+visuelle, auditive, æstetiske og andre egenskaber
+ved systemer og artefakter,
+som virker ved at påvirke sansning, perception og kognitive processer
+hos brugere.
+
+I forbindelse med projekt BP1
+skal projektgruppen arbejde med selv at skabe et konkret designforslag.
+Projektrapporten skal identificere, hvad designet består i,
+f.eks. i et særskilt kapitel i projektrapporten,
+eller gennem dokumentation i form af foto, brugsbeskrivelse mv.
+Bedømmelsen af projektarbejdet er en helhedsvurdering
+af projektrapporten og designforslaget,
+hvor hovedvægten lægges på projektrapporten.
+Rapporten skal derfor beskrive og reflektere over den viden
+der ligger til grund for designet,
+og den viden der er opnået gennem arbejdet,
+f.eks. i form af en indledende brugerundersøgelse
+eller en afsluttende evaluering af designet.
+
+Som støtte til projektarbejdet
+gives som en del af vejledningen projektkompetenceundervisning -
+herunder vejledning i at indgå i projektsamarbejde og -styring
+i forbindelse med gruppedannelse, emnevalg, problemformulering,
+informations- og litteratursøgning, rapportskrivning og evalueringer.
+I vejledningen indgår også
+at de studerende støttes i at beskrive egne læreprocesser i løbet af projektet.
+
+Projektarbejdet foregår i grupper
+bestående af min. 2 og max. 6 studerende.
+Studelederen kan i særlige tilfælde tillade,
+at en studerende udarbejder et projekt eller eksamineres alene.
+
+## Type
+
+Projekt
+
+## Undervisnings- og arbejdsform
+
+Vejledning
+
+## Prøveform
+
+Gruppeprøve for deltagerne i projektarbejdet.
+
+Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport
+samt supplerende materiale.
+I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne,
+der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten.
+Hvert individuelt oplæg inkl. spørgsmål hertil har en varighed
+på op til 3 min.
+De individuelle oplæg efterfølges af en dialog
+mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet.
+
+Der kan under prøven stilles spørgsmål
+inden for det faglige område,
+der relaterer til projektrapportens faglige område.
+
+Der foretages en individuel bedømmelse
+på baggrund af projektrapport samt supplerende materiale
+og den enkelte studerendes mundtlige præstation.
+
+Grupperne kan bestå af 2 til 6 studerende.
+
+Omfangskravene for projektrapporten er:
+
+ * For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 3 studerende minimum 60.000 og maksimum 122.400 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 4 studerende minimum 81.600 og maksimum 141.600 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 5 studerende minimum 100.800 og maksimum 163.200 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 6 studerende minimum 122.400 og maksimum 182.400 antal tegn inkl. mellemrum.
+
+Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, resumé, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusive eventuelle bilag.
+
+Projektrapporten skal forsynes med et resumé,
+der indgår i bedømmelsen.
+Projektrapporter skrevet på dansk, norsk eller svensk
+skal forsynes med et resumé på engelsk.
+Projektrapporter skrevet på et fremmedsprog (bortset svensk og norsk)
+kan forsynes med et resumé på dansk.
+
+Eksaminationstid inkl. votering er:
+
+ * For grupper af 2 studerende 60 minutter.
+ * For grupper af 3 studerende 75 minutter.
+ * For grupper af 4 studerende 90 minutter.
+ * For grupper af 5 studerende 105 minutter.
+ * For grupper af 6 studerende 120 minutter.
+
+Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen.
+
+Tilladte hjælpemidler ved prøven: Alle
+
+Bedømmelse: 7-trinsskala
+
+Censur: intern medbedømmer
+
+## Omprøveform
+
+Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
+
+## Eksamenskode(r)
+
+Eksamenskode(r) : U24788
diff --git a/curriculum/bp1/index.qmd b/curriculum/bp1/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..d33ab73
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp1/index.qmd
@@ -0,0 +1,13 @@
+---
+title: Basisprojekt 1
+semester: 23e
+date: 2023-08-28
+format:
+ html:
+ other-links:
+ - text: original publikation
+ href: https://study.ruc.dk/class/view/31187
+ icon: filetype-html
+---
+
+{{< include _index.md >}}
diff --git a/curriculum/bp2/_index.md b/curriculum/bp2/_index.md
new file mode 100644
index 0000000..bba985d
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp2/_index.md
@@ -0,0 +1,305 @@
+## Semester
+
+F2024
+
+## Uddannelse
+
+Den humanistisk-teknologiske bacheloruddannelse
+
+## Aktivitetstype
+
+Basisprojekt
+
+## Undervisningssprog
+
+Dansk
+
+## Tilmelding
+
+**Studerende på 2. semester bliver automatisk tilmeldt,
+men skal bekræfte denne tilmelding ved at tilmelde sig eksamen som gruppe.**
+
+Hvis du skal skrive projektet og ikke skal på 2. semester,
+skal du selv tilmelde dig projektet.
+
+Tilmelding sker via [stads selvbetjening](https://stadssb.ruc.dk/sb_stax/sb/)
+indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på
+[Studieadministrationens hjemmeside](https://intra.ruc.dk/dk/for-studerende/student-hub/studieadministration/).
+
+Husk at bekræfte din tilmelding ved at eksamenstilmelde dig
+som en del af en projektgruppe efter projektdannelsen.
+
+## Projektforløbet
+
+Der er som udgangspunkt 5 vejledningsgange med vejleder,
+udover gruppedannelse, problemformuleringsseminar,
+midtvejsevaluering, og eksamen.
+
+## Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration)
+
+Den forventede arbejdsindsats på et projekt er 405 timer
+pr. studerende i gruppen.
+
+ * Projektdannelse
+ ca. 24 timer
+ * Forberedelse til problemformuleringsseminar
+ ca. 8 timer.
+ * Deltagelse i problemformuleringsseminar
+ ca. 2 timer
+ * Udarbejdelse af midtvejsevalueringsrapport
+ 8 timer
+ * Forberedelse til midtvejsevaluering
+ ca. 8 timer
+ * Forberedelse af feedback til midtvejsseminar
+ ca. 8 t.
+ * Deltagelse i midtvejsevaluering
+ ca. 2 timer
+ * Koordination, udarbejdelse af oplæg og forberedelse til eksamen
+ ca. 25 timer
+ * Deltagelse i eksamen
+ ca. 3 timer.
+ * Projektgruppearbejdet omfatter blandt andet
+ litteratursøgning, læsning og review af litteratur,
+ udarbejdelse og læsning af oplæg, vejledermøder, gruppemøder,
+ udarbejdelse af projektrapporten, evaluering
+ ca. 300 timer.
+ * Deltagelse i holdmøder
+ ca. 10 timer
+
+Læs mere om arbejdsindsats her:
+
+https://intra.ruc.dk/nc/for-studerende/alle-studier/humtek-bachelor/faelles-information-for-alle-studerende-paa-humtek/at-laese-paa-universitetet-er-en-fuldtidsbeskaeftigelse
+
+## Pensum
+
+Det forventes,
+at udvalgte dele litteratur fra kursusundervisningen på HumTek indgår i projektet.
+
+## Evaluering- og feedback former
+
+Der gives feedback løbende under projektvejledning,
+problemformuleringsseminar, midtvejsevaluering, og eksamen.
+Evaluering af projektforløbet er underlagt Studienævnets evalueringspraksis
+og evaluereres via spørgeskema inden projekteksamen.
+Deruover er en løbende diaglog
+mellem vejleder og studerende vedr. projektforløbet.
+
+Sammenfatning af evalueringer kan ses her:
+[Arbejdet med kvalitet i uddannelserne](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-ansatte/organisering/raad-naevn-og-udvalg/oversigt-over-studienaevn/studienaevnet-for-humanistisk-teknologisk-bacheloruddannelse/arbejdet-med-kvalitet-i-uddannelserne/gennemfoerte-undervisningsevalueringer/)
+
+## Eksamensadministration
+
+HUMTEK Tilmelding & Eksamen (<mailto:humtek-eksamen@ruc.dk>)
+
+## Aktivitetsansvarlig
+
+Jesper Simonsen (<mailto:simonsen@ruc.dk>)
+
+## Prøveform
+
+**Pr. 1. september 2023 er gruppestørrelsen
+på Basisprojekter og Fagmodulprojekter altid minimum 3 studerende.
+Dette gælder også selvom der måtte stå andet andre steder.**
+
+**As per 1 September 2023, the size of the project groups
+for basic and subject module projects is always minimum 3 students,
+even if it says otherwise elsewhere.**
+
+## ECTS
+
+15
+
+## Forudsætninger for at kunne gå til eksamen
+
+For at kunne begynde prøven i projekt BP2,
+skal den studerende have bestået aktiv og tilfredsstillende deltagelse
+i problemformuleringsseminaret og midtvejsevalueringen.
+
+Inden problemformuleringsseminaret skal den studerende,
+som del af en gruppe,
+aflevere et skriftligt oplæg.
+Oplægget skal være på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 16.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved seminaret skal den studerende aktivt og selvstændigt indgå og deltage i
+fagligt og tværfagligt samarbejde gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+
+Inden midtvejsevalueringen skal den studerende,
+som en del af en gruppe,
+afleverer et skriftligt oplæg til midtvejsevalueringen.
+Oplægget skal være på minimum 31.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 52.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved evalueringen skal den studerende aktivt og selvstændigt
+indgå og deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde
+gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+
+Hvis den studerende ikke deltager
+i problemformuleringsseminaret eller midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven, såfremt følgende opfyldes:
+
+Efter problemformuleringsseminaret skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt opponentgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+Hvis den studerende ikke deltager i midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven, såfremt følgende opfyldes:
+
+Efter midtvejsevalueringen skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt feedbackgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+## Læringsudbytte/bedømmelseskriterier
+
+ * Har kendskab til centrale teorier, metoder og begreber,
+ inden for et afgrænset teknologiområde
+ * Kan reflektere over tværfagligheden og egne læreprocessor
+ i koblingen af projektets 2 dimensioner
+ * Kan anvende teorier, metoder og begreber
+ inden for dimensionen Teknologiske Systemer og Artefakter,
+ der indgår i analyse og konstruktion af teknologiske produkter og systemer,
+ herunder kunne identificere og håndtere, hvilke effekter disse skaber
+ * Kan gennemføre en analyse af en selvvalgt teknologi
+ eller et eksempel på teknologisk forandring
+ * Kan begrunde projektets metoder og resultater
+ samt dets muligheder og begrænsninger
+ * Kan formidle projektets resultater
+ gennem udarbejdelse af visuel- eller audioproduktioner
+ (fx poster, slideshow, podcast el. lign.)
+ * Kan selvstændigt indgå og deltage
+ i fagligt og tværfagligt samarbejde med andre studerende
+ i at opstille en problemstilling
+ og gennemføre problemorienteret projektarbejde,
+ der inddrager dimensionen Teknologiske Systemer og Artefakter
+ i sammenhæng med en anden dimension
+
+## Overordnet indhold
+
+Projektet er forankret i dimensionen Teknologiske systemer og artefakter
+og skal herudover inddrage én anden af uddannelsens dimensioner.
+
+Projektrapporten skal beskrive,
+hvorledes de to dimensioner er inddraget i projektarbejdet.
+
+Dimensionen Teknologiske Systemer og Artefakter
+er forankret i en teknisk videnskabelig tradition.
+Dimensionen trækker derfor især
+på teorier og begreber inden for teknisk videnskab,
+samt videnskabsteoretiske problemstillinger knyttet hertil.
+Dimensionen har fokus på metoder,
+som indgår i konstruktionen af teknologiske systemer og artefakter,
+og som har betydning for disses funktion, materialitet og livscyklus.
+Dimensionen omfatter
+teknologiske systemer og artefakters indre mekanismer og processer
+samt de effekter disse skaber.
+
+I forbindelse med projektet
+skal projektgruppen udarbejde en visuel præsentation af projektet.
+Det kan være i form af en poster, et slideshow,
+en video, en podcast el. lign.
+
+Produktionen skal beskrive projektets hovedkonklusion(er)
+og give en vinkel på projektet, som gruppen vælger.
+En skitse af eller et idéoplæg til produktionen skal afleveres
+samtidig med projektrapporten.
+Den endelige produktion kan afleveres efter projektaflevering
+i fysisk eller elektronisk form
+og er en betingelse for at begynde prøven.
+Produktionen indgår som del af eksamen.
+Som støtte til projektarbejdet
+fokuseres der som en del af vejledningen
+på tværfaglighed i og formidling af projektarbejdet.
+
+## Type
+
+Projekt
+
+## Undervisnings- og arbejdsform
+
+Vejledning
+
+## Prøveform
+
+Gruppeprøve for deltagerne i projektarbejdet.
+
+Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport
+samt supplerende materiale.
+I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne,
+der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten.
+Hvert individuelt oplæg inkl. spørgsmål hertil har en varighed
+på op til 3 min.
+De individuelle oplæg efterfølges af en dialog
+mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet.
+
+Der kan under prøven stilles spørgsmål
+inden for det faglige område,
+der relaterer til projektrapportens faglige område.
+
+Der foretages en individuel bedømmelse
+på baggrund af projektrapport samt supplerende materiale
+og den enkelte studerendes mundtlige præstation.
+
+Grupperne kan bestå af 2 til 6 studerende.
+
+Omfangskravene for projektrapporten er:
+
+ * For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 3 studerende minimum 60.000 og maksimum 122.400 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 4 studerende minimum 81.600 og maksimum 141.600 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 5 studerende minimum 100.800 og maksimum 163.200 antal tegn inkl. mellemrum.
+ * For 6 studerende minimum 122.400 og maksimum 182.400 antal tegn inkl. mellemrum.
+
+Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, resumé, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusive eventuelle bilag.
+
+Projektrapporten skal forsynes med et resumé,
+der indgår i bedømmelsen.
+Projektrapporter skrevet på dansk, norsk eller svensk
+skal forsynes med et resumé på engelsk.
+Projektrapporter skrevet på et fremmedsprog (bortset svensk og norsk)
+kan forsynes med et resumé på dansk.
+
+Eksaminationstid inkl. votering er:
+
+ * For grupper af 2 studerende 60 minutter.
+ * For grupper af 3 studerende 75 minutter.
+ * For grupper af 4 studerende 90 minutter.
+ * For grupper af 5 studerende 105 minutter.
+ * For grupper af 6 studerende 120 minutter.
+
+Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen.
+
+Tilladte hjælpemidler ved prøven: Alle
+
+Bedømmelse: 7-trinsskala
+
+Censur: intern medbedømmer
+
+## Omprøveform
+
+Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
+
+## Eksamenskode(r)
+
+Eksamenskode(r) : U24791
diff --git a/curriculum/bp2/index.qmd b/curriculum/bp2/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..76d2bdb
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp2/index.qmd
@@ -0,0 +1,13 @@
+---
+title: Basisprojekt 2
+semester: 24f
+date: 2023-10-10
+format:
+ html:
+ other-links:
+ - text: original publikation
+ href: https://study.ruc.dk/class/view/31211
+ icon: filetype-html
+---
+
+{{< include _index.md >}}
diff --git a/curriculum/bp3/_index.md b/curriculum/bp3/_index.md
new file mode 100644
index 0000000..4b1302a
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp3/_index.md
@@ -0,0 +1,240 @@
+## Semester
+
+E2024
+
+## Uddannelse
+
+Den humanistisk-teknologiske bacheloruddannelse
+
+## Aktivitetstype
+
+Basisprojekt
+
+## Undervisningssprog
+
+Dansk
+
+## Tilmelding
+
+Tilmelding sker via [stads selvbetjening](https://stadssb.ruc.dk/sb_stax/sb/)
+indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på
+[Studieadministrationens hjemmeside](https://intra.ruc.dk/dk/for-studerende/student-hub/studieadministration/)
+
+Husk at bekræfte din tilmelding ved at eksamenstilmelde dig
+som en del af en projektgruppe efter projektdannelsen.
+
+## Projektforløbet
+
+Undervisning- og arbejdsformen er:
+Vejledning, undervisning og evt. øvelser
+
+Indledes med projektdannelse.
+Dernæst gruppearbejde med assistance fra vejleder.
+Forløbet indeholder midtvejsevaluering med opponentgruppe
+og afsluttes med mundtlig eksamen baseret på projekt.
+
+## Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration)
+
+Den forventede arbejdsindsats på et projekt er 405 timer
+pr. studerende i gruppen.
+
+ * Projektdannelse
+ ca. 24 timer
+ * Udarbejdelse af midtvejsevalueringsrapport
+ 8 timer
+ * Forberedelse til midtvejsevaluering
+ ca. 8 timer
+ * Forberedelse af feedback til midtvejsseminar
+ ca. 8 t.
+ * Deltagelse i midtvejsevaluering
+ ca. 2 timer
+ * Koordination, udarbejdelse af oplæg og forberedelse til eksamen
+ ca. 25 timer
+ * Deltagelse i eksamen
+ ca. 3 timer.
+ * Projektgruppearbejdet omfatter blandt andet
+ litteratursøgning, læsning og review af litteratur,
+ udarbejdelse og læsning af oplæg, vejledermøder, gruppemøder,
+ udarbejdelse af projektrapporten, evaluering m.m.
+ ca. 310 timer.
+ * Deltagelse i holdmøder
+ ca. 10 timer
+
+Læs mere om arbejdsindsats her:
+[At læse på universitetet er en fuldtidstidsbeskæftigelse](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-studerende/alle-studier/den-humanistisk-teknologiske-bacheloruddannelse/faelles-information-for-alle-studerende-paa-humtek/at-laese-paa-universitetet-er-en-fuldtidsbeskaeftigelse/)
+
+## Evaluering- og feedback former
+
+Der gives feedback løbende under projektvejledning,
+midtvejsevaluering, og eksamen.
+Evaluering af projektforløbet er underlagt Studienævnets evalueringspraksis
+og evaluereres via spørgeskema inden projekteksamen.
+Deruover er en løbende diaglog
+mellem vejleder og studerende vedr. projektforløbet.
+
+Sammenfatning af evalueringer kan ses her:
+[Arbejdet med kvalitet i uddannelserne](https://intra.ruc.dk/nc/dk/for-ansatte/organisering/raad-naevn-og-udvalg/oversigt-over-studienaevn/studienaevnet-for-humanistisk-teknologisk-bacheloruddannelse/arbejdet-med-kvalitet-i-uddannelserne/gennemfoerte-undervisningsevalueringer/)
+
+## Eksamensadministration
+
+HUMTEK Tilmelding & Eksamen (<mailto:humtek-eksamen@ruc.dk>)
+
+## Aktivitetsansvarlig
+
+Jesper Simonsen (<mailto:simonsen@ruc.dk>)
+Martin Severin Frandsen (<mailto:martinfr@ruc.dk>)
+
+## ECTS
+
+15
+
+## Forudsætninger for at kunne gå til eksamen
+
+Inden midtvejsevalueringen skal den studerende,
+som en del af en gruppe,
+afleverer et skriftligt oplæg til midtvejsevalueringen.
+Oplægget skal være på minimum 31.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 52.800 tegn.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+Ved evalueringen skal den studerende aktivt og selvstændigt
+indgå og deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde
+gennem fremlæggelse og diskussion
+af såvel eget som feedbackgruppens projekt.
+Hvis den studerende ikke deltager i midtvejsevalueringen,
+eller den studerendes deltagelse ikke vurderes som tilfredsstillende
+af pågældendes vejleder,
+kan den studerende dog påbegynde prøven,
+såfremt følgende opfyldes:
+Efter midtvejsevalueringen skal den studerende udarbejde
+et skriftligt oplæg, der giver kritisk-konstruktiv feedback
+på den problemstilling eller det problemfelt feedbackgruppen har valgt.
+Opgaven skal have et omfang på minimum 7.200 tegn inkl. mellemrum
+og må have et omfang på maksimalt 12.000 tegn inkl. mellemrum.
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusiv eventuelle bilag.
+
+## Læringsudbytte/bedømmelseskriterier
+
+ * Har kendskab til centrale teorier, metoder og begreber,
+ til at forstå og analysere teknologiers historiske udvikling og betydning
+ for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold
+ * Har forståelse af videnskabsteoretiske problemstillinger
+ ved valgte metoder og teorier
+ * Kan formidle problemstillinger og andet fagligt stof over for andre
+ i overensstemmelse med relevante akademiske standarder
+ * Kan anvende grundlæggende teorier, metoder og begreber
+ inden for dimensionen Mennesker
+ i analysen af teknologiers historiske udvikling og betydning,
+ for psykologiske, etiske og/eller samfundsmæssige forhold
+ * Kan give en kritisk vurdering af projektets metoder
+ og teoriers indbyrdes videnskabelige sammenhæng og konsistens
+ * Kan selvstændigt indgå og deltage
+ i fagligt og tværfagligt samarbejde med andre studerende
+ i at opstille en problemstilling
+ og gennemføre problemorienteret projektarbejde,
+ der inddrager dimensionen Mennesker
+ i sammenhæng med én anden dimension
+
+## Overordnet indhold
+
+Projektet er forankret i dimensionen Mennesker.
+
+Projektet skal herudover inddrage én anden af uddannelsens dimensioner.
+Projektrapporten skal beskrive,
+hvorledes de to dimensioner er inddraget i projektarbejdet.
+
+Dimensionen Mennesker
+er forankret i en humanistisk og samfundsvidenskabelige tradition
+og har fokus på relationer mellem teknologier, mennesker og samfund.
+Dimensionen trækker derfor især
+på humanistiske og samfundsvidenskabelige teorier og begreber
+og fokuserer på metoder og værktøjer
+til analyse og forståelse af historiske, psykologiske,
+etiske og/eller samfundsmæssige sammenhænge.
+
+Dimensionen omfatter
+de samfundsmæssige drivkræfter bag teknologiudvikling,
+herunder virksomheders og det offentliges rolle heri,
+samt forandringer i hverdagsliv som følge af teknologisk udvikling,
+herunder teknologiers og teknologiske forandringsprocessers samspil
+med brugere, læreprocesser, planlægning, ledelse og magtforhold.
+
+Som støtte til projektarbejdet
+udbydes udover vejledning projektseminarer
+med fokus på arbejdet med videnskabsteori i projektet.
+Projektarbejdet foregår i grupper
+bestående af min. 3 og max. 6 studerende.
+
+## Type
+
+Projekt
+
+## Undervisnings- og arbejdsform
+
+Vejledning og projektseminar(er)
+
+## Prøveform
+
+Mundtlig gruppeprøve for deltagerne i projektarbejdet
+
+Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes projektrapport
+samt supplerende materiale.
+I prøven indgår individuelle oplæg inden for et selvvalgt emne,
+der er relevant for problematikken belyst i projektrapporten.
+Hvert individuelt oplæg inkl. spørgsmål hertil har en varighed
+på op til 3 min.
+De individuelle oplæg efterfølges af en samtale
+mellem de studerende og bedømmerne med udgangspunkt i projektet.
+
+Der kan under prøven stilles spørgsmål
+inden for projektrapportens faglige område.
+
+Der foretages en individuel bedømmelse
+på baggrund af projektrapport samt supplerende materiale
+og den enkelte studerendes mundtlige præstation.
+
+Grupperne kan bestå af 3-6 studerende.
+
+Projektrapporten skal for:
+
+ * 3 studerende have et omfang på 60.000-122.400 tegn inkl. mellemrum.
+ * 4 studerende have et omfang på 81.600-141.600 tegn inkl. mellemrum.
+ * 5 studerende have et omfang på 100.800-163.200 tegn inkl. mellemrum.
+ * 6 studerende have et omfang på 122.400-182.400 tegn inkl. mellemrum.
+
+Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse,
+litteraturliste, figurer og andre illustrationer,
+men eksklusive bilag.
+
+Projektrapporten skal forsynes med et resumé,
+der indgår i bedømmelsen.
+Projektrapporter skrevet på dansk, norsk eller svensk
+skal forsynes med et resumé på engelsk.
+Projektrapporter skrevet på et fremmedsprog (bortset svensk og norsk)
+kan forsynes med et resumé på dansk.
+
+Eksaminationstiden inkl. votering fastsættes således:
+
+ * Ved 3 studerende 75 minutter.
+ * Ved 4 studerende 90 minutter.
+ * Ved 5 studerende 105 minutter.
+ * Ved 6 studerende 120 minutter.
+
+Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen.
+
+Tilladte hjælpemidler ved prøven: alle
+
+Bedømmelse: 7-trinsskala
+
+Censur: ekstern censor
+
+## Omprøveform
+
+Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
+
+## Eksamenskode(r)
+
+Eksamenskode(r) : U27355
diff --git a/curriculum/bp3/index.qmd b/curriculum/bp3/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..d95f539
--- /dev/null
+++ b/curriculum/bp3/index.qmd
@@ -0,0 +1,14 @@
+---
+title: Basisprojekt 3
+subtitle: Projekt med fokus på mennesker og teknologi
+semester: 24e
+date: 2024-02-27
+format:
+ html:
+ other-links:
+ - text: original publikation
+ href: https://study.ruc.dk/class/view/34297
+ icon: filetype-html
+---
+
+{{< include _index.md >}}
diff --git a/curriculum/index.qmd b/curriculum/index.qmd
new file mode 100644
index 0000000..9bfc4fe
--- /dev/null
+++ b/curriculum/index.qmd
@@ -0,0 +1,13 @@
+---
+title: "Studieplan"
+listing:
+ id: listing
+ contents: "*/*.qmd"
+ categories: numbered
+ include:
+ semester: "2*"
+ page-size: 500
+ sort-ui: false
+---
+
+Studieplaner.