summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/data
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-10-14 10:46:04 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-10-14 10:46:04 +0200
commit4234e25c2f4bf526187296cc382054b1c599b5b1 (patch)
treef7cdc4255fb63281b2461dc8074ca204a4f17c49 /data
parentdae8351eeb9136fe0f9f07d604c381ac5514554b (diff)
add Studietrivsel; use notes
Diffstat (limited to 'data')
-rw-r--r--data/problemer.qmd89
1 files changed, 68 insertions, 21 deletions
diff --git a/data/problemer.qmd b/data/problemer.qmd
index 9721fcc..8591f28 100644
--- a/data/problemer.qmd
+++ b/data/problemer.qmd
@@ -11,9 +11,9 @@ format:
# Flere bud
-*
+* Studietrivsel
* Tidsmiljøer
-* APA i Moodle
+* ...
## Forankringer
@@ -23,9 +23,40 @@ formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer?
* **Produkt (TSA)**: Funktionalitet af og mellem teknologier
* **Påvirkning (STS)**: Samspil mellem mennesker og teknologi
* **Proces (D&K)**: Skabelse af og med teknologier
+* (**Data**: Tema vi selv gerne vil arbejde med)
-**Data**: Tema vi selv gerne vil arbejde med
+# Studietrivsel
+...
+
+## Studietrivsel - forankringer
+
+Hvordan kan en model for studietrivsel påvirke
+genbrug af faggruppers divergerende forståelser af samme data?
+
+* **Produkt (TSA)**: Datamodel som videnskabeligt redskab
+* **Påvirkning (STS)**: Trivselsforståelser med og uden modeller
+* **Proces (D&K)**: Modeller af studietrivsel
+* (**Data**: Begreber i postulerede trivselsforståelser)
+
+## Tidsmiljøer - problemfelt
+
+...
+
+## Tidsmiljøer - problem {.smaller}
+
+Hvordan kan datamodellering hjælpe grupper til at berige deres egen viden,
+ud fra andre gruppers viden?
+
+ 1. **Hvordan ...**
+ 2. **Hvor ...**
+ 3. **Hvordan ...?**
+
+::: {.notes}
+ 1. ...
+ 2. ...
+ 3. ...
+:::
# Tidsmiljøer
@@ -34,23 +65,38 @@ formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer?
Hvordan kan en model for tidsmiljø påvirke
formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer?
-* **Produkt (TSA)**: Datamodel *anvendt* som videnskabeligt redskab
-* **Påvirkning (STS)**: Formidling af tidsmiljøer med og uden model
+* **Produkt (TSA)**: Datamodel som videnskabeligt redskab
+* **Påvirkning (STS)**: Tidsmiljøformidling med og uden model
* **Proces (D&K)**: Model af tidsmiljøer
+* (**Data**: Begreber i teori for tidsmiljø)
+
+## Tidsmiljøer - problemfelt
+
+...
+
+## Tidsmiljøer - problem {.smaller}
-**Data**: Identificering af begreber i teori for tidsmiljø
+ 1. **Hvordan ...**
+ 2. **Hvor ...**
+ 3. **Hvordan ...?**
+
+::: {.notes}
+ 1. ...
+ 2. ...
+ 3. ...
+:::
# APA-kilder i Moodle
## APA-kilder i Moodle - forankringer
-Hvor APA-agtige er kilder i Moodle, og hvordan påvirker det læring?
+Hvor APA-agtige er kilder i HumTek-23 Moodle-sider,
+og hvordan kan det påvirke de studerendes læring?
* **Produkt (TSA)**: Et læringsadministrationssystem (LMS)
* **Påvirkning (STS)**: Formidling og/eller læringsgreb
* **Proces (D&K)**: Variabel model af APA's kildenotation
-
-**Data**: Kildereferencer i HumTek-23's Moodle-sider
+* (**Data**: Kildereferencer i HumTek-23's Moodle-sider)
### APA i Moodle - problemfelt
@@ -61,24 +107,25 @@ Motivet for forslaget var en påstånd om,
at formidlingen på Moodle generelt er rodet.
Rådets respons nævner ikke APA,
-og synes at antyde, at hvad der opleves som rod har pædagogisk værdi.
+og synes at antyde, at "rodet" har pædagogisk værdi.
[HumTekBach_2024]: https://dagsordener.ruc.dk/vis?b3034ac9-ae41-4a18-a766-c362638b91b8
"Dagsorden til HumTek studierådsmøde d. 28. maj 2024"
-### APA i Moodle - problem {.smaller}
-
-**Hvordan kan kildereferencer anskues som mere eller mindre "APA-agtige"?**
-(Svar: Ved at designe en graduerbar model for APA-notation)
+### APA i Moodle - problem
-**Hvor APA-agtige er kildehenvisninger på HumTek-23's Moodle-sider?**
-(Svar: under middel)
+ 1. **Hvordan kan en litteraturlistes "APA-agtighed" vurderes?**
+ 2. **Hvor APA-agtige er HumTek-23's litteraturlister i Moodle?**
+ 3. **Hvordan kan notation af kildereferencer påvirke læring?**
-**Hvordan kan notation af kildereferencer påvirke læring?**
-(Svar: Orden kan styrke fokus på *indhold* fremfor *form* af det formidlede)
-(Svar: Orden kan misforstås som for stiv ogfacit-orienteret formidling)
-(Svar: Rod kan invitere til nysgerrighed)
-(Svar: Rod kan distrahere fra *relevant* nysgerrighed)
+::: {.notes}
+ 1. vha. model for APA's komponenter
+ 2. under middel
+ 3. Orden kan fremhæve *indhold*
+ Orden kan associere facitliste
+ Rod kan invitere til nysgerrighed
+ Rod kan distrahere
+:::
### APA i Moodle - bilag: Rådsmødeforslag {.smaller}