diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-10-14 10:46:04 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-10-14 10:46:04 +0200 |
commit | 4234e25c2f4bf526187296cc382054b1c599b5b1 (patch) | |
tree | f7cdc4255fb63281b2461dc8074ca204a4f17c49 | |
parent | dae8351eeb9136fe0f9f07d604c381ac5514554b (diff) |
add Studietrivsel; use notes
-rw-r--r-- | data/problemer.qmd | 89 |
1 files changed, 68 insertions, 21 deletions
diff --git a/data/problemer.qmd b/data/problemer.qmd index 9721fcc..8591f28 100644 --- a/data/problemer.qmd +++ b/data/problemer.qmd @@ -11,9 +11,9 @@ format: # Flere bud -* +* Studietrivsel * Tidsmiljøer -* APA i Moodle +* ... ## Forankringer @@ -23,9 +23,40 @@ formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer? * **Produkt (TSA)**: Funktionalitet af og mellem teknologier * **Påvirkning (STS)**: Samspil mellem mennesker og teknologi * **Proces (D&K)**: Skabelse af og med teknologier +* (**Data**: Tema vi selv gerne vil arbejde med) -**Data**: Tema vi selv gerne vil arbejde med +# Studietrivsel +... + +## Studietrivsel - forankringer + +Hvordan kan en model for studietrivsel påvirke +genbrug af faggruppers divergerende forståelser af samme data? + +* **Produkt (TSA)**: Datamodel som videnskabeligt redskab +* **Påvirkning (STS)**: Trivselsforståelser med og uden modeller +* **Proces (D&K)**: Modeller af studietrivsel +* (**Data**: Begreber i postulerede trivselsforståelser) + +## Tidsmiljøer - problemfelt + +... + +## Tidsmiljøer - problem {.smaller} + +Hvordan kan datamodellering hjælpe grupper til at berige deres egen viden, +ud fra andre gruppers viden? + + 1. **Hvordan ...** + 2. **Hvor ...** + 3. **Hvordan ...?** + +::: {.notes} + 1. ... + 2. ... + 3. ... +::: # Tidsmiljøer @@ -34,23 +65,38 @@ formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer? Hvordan kan en model for tidsmiljø påvirke formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer? -* **Produkt (TSA)**: Datamodel *anvendt* som videnskabeligt redskab -* **Påvirkning (STS)**: Formidling af tidsmiljøer med og uden model +* **Produkt (TSA)**: Datamodel som videnskabeligt redskab +* **Påvirkning (STS)**: Tidsmiljøformidling med og uden model * **Proces (D&K)**: Model af tidsmiljøer +* (**Data**: Begreber i teori for tidsmiljø) + +## Tidsmiljøer - problemfelt + +... + +## Tidsmiljøer - problem {.smaller} -**Data**: Identificering af begreber i teori for tidsmiljø + 1. **Hvordan ...** + 2. **Hvor ...** + 3. **Hvordan ...?** + +::: {.notes} + 1. ... + 2. ... + 3. ... +::: # APA-kilder i Moodle ## APA-kilder i Moodle - forankringer -Hvor APA-agtige er kilder i Moodle, og hvordan påvirker det læring? +Hvor APA-agtige er kilder i HumTek-23 Moodle-sider, +og hvordan kan det påvirke de studerendes læring? * **Produkt (TSA)**: Et læringsadministrationssystem (LMS) * **Påvirkning (STS)**: Formidling og/eller læringsgreb * **Proces (D&K)**: Variabel model af APA's kildenotation - -**Data**: Kildereferencer i HumTek-23's Moodle-sider +* (**Data**: Kildereferencer i HumTek-23's Moodle-sider) ### APA i Moodle - problemfelt @@ -61,24 +107,25 @@ Motivet for forslaget var en påstånd om, at formidlingen på Moodle generelt er rodet. Rådets respons nævner ikke APA, -og synes at antyde, at hvad der opleves som rod har pædagogisk værdi. +og synes at antyde, at "rodet" har pædagogisk værdi. [HumTekBach_2024]: https://dagsordener.ruc.dk/vis?b3034ac9-ae41-4a18-a766-c362638b91b8 "Dagsorden til HumTek studierådsmøde d. 28. maj 2024" -### APA i Moodle - problem {.smaller} - -**Hvordan kan kildereferencer anskues som mere eller mindre "APA-agtige"?** -(Svar: Ved at designe en graduerbar model for APA-notation) +### APA i Moodle - problem -**Hvor APA-agtige er kildehenvisninger på HumTek-23's Moodle-sider?** -(Svar: under middel) + 1. **Hvordan kan en litteraturlistes "APA-agtighed" vurderes?** + 2. **Hvor APA-agtige er HumTek-23's litteraturlister i Moodle?** + 3. **Hvordan kan notation af kildereferencer påvirke læring?** -**Hvordan kan notation af kildereferencer påvirke læring?** -(Svar: Orden kan styrke fokus på *indhold* fremfor *form* af det formidlede) -(Svar: Orden kan misforstås som for stiv ogfacit-orienteret formidling) -(Svar: Rod kan invitere til nysgerrighed) -(Svar: Rod kan distrahere fra *relevant* nysgerrighed) +::: {.notes} + 1. vha. model for APA's komponenter + 2. under middel + 3. Orden kan fremhæve *indhold* + Orden kan associere facitliste + Rod kan invitere til nysgerrighed + Rod kan distrahere +::: ### APA i Moodle - bilag: Rådsmødeforslag {.smaller} |