title: problemformuleringer
subtitle: Hvad skal vores opgave handle om?
format:
revealjs:
slide-level: 5
navigation-mode: grid
slide-number: true
preview-links: auto
Flere bud
- Studietrivsel
- Tidsmiljøer
- ...
Forankringer
Hvordan kan en model for tidsmiljø påvirke
formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer?
- Produkt (TSA): Funktionalitet af og mellem teknologier
- Påvirkning (STS): Samspil mellem mennesker og teknologi
- Proces (D&K): Skabelse af og med teknologier
- (Data: Tema vi selv gerne vil arbejde med)
Studietrivsel
...
Studietrivsel - forankringer
Hvordan kan en model for studietrivsel påvirke
genbrug af faggruppers divergerende forståelser af samme data?
- Produkt (TSA): Datamodel som videnskabeligt redskab
- Påvirkning (STS): Trivselsforståelser med og uden modeller
- Proces (D&K): Modeller af studietrivsel
- (Data: Begreber i postulerede trivselsforståelser)
Tidsmiljøer - problemfelt
...
Tidsmiljøer - problem {.smaller}
Hvordan kan datamodellering hjælpe grupper til at berige deres egen viden,
ud fra andre gruppers viden?
- Hvordan ...
- Hvor ...
- Hvordan ...?
::: {.notes}
- ...
- ...
- ...
:::
Tidsmiljøer
Tidsmiljøer - forankringer
Hvordan kan en model for tidsmiljø påvirke
formidlingen af studerendes og TAP'eres tidsmiljøer?
- Produkt (TSA): Datamodel som videnskabeligt redskab
- Påvirkning (STS): Tidsmiljøformidling med og uden model
- Proces (D&K): Model af tidsmiljøer
- (Data: Begreber i teori for tidsmiljø)
Tidsmiljøer - problemfelt
...
Tidsmiljøer - problem {.smaller}
- Hvordan ...
- Hvor ...
- Hvordan ...?
::: {.notes}
- ...
- ...
- ...
:::
APA-kilder i Moodle
APA-kilder i Moodle - forankringer
Hvor APA-agtige er kilder i HumTek-23 Moodle-sider,
og hvordan kan det påvirke de studerendes læring?
- Produkt (TSA): Et læringsadministrationssystem (LMS)
- Påvirkning (STS): Formidling og/eller læringsgreb
- Proces (D&K): Variabel model af APA's kildenotation
- (Data: Kildereferencer i HumTek-23's Moodle-sider)
APA i Moodle - problemfelt
På et studierådsmøde i foråret
stillede en studerende det forslag,
at VIP'ere skal følge APA-standarden for kildehenvisninger på Moodle,
Motivet for forslaget var en påstånd om,
at formidlingen på Moodle generelt er rodet.
Rådets respons nævner ikke APA,
og synes at antyde, at "rodet" har pædagogisk værdi.
APA i Moodle - problem
- Hvordan kan en litteraturlistes "APA-agtighed" vurderes?
- Hvor APA-agtige er HumTek-23's litteraturlister i Moodle?
- Hvordan kan notation af kildereferencer påvirke læring?
::: {.notes}
- vha. model for APA's komponenter
- under middel
- Orden kan fremhæve indhold
Orden kan associere facitliste
Rod kan invitere til nysgerrighed
Rod kan distrahere
:::
APA i Moodle - bilag: Rådsmødeforslag {.smaller}
Som studerende på Humtek skal vi følge APA styleguide
i opsætning af litteraturlister i vores videnskabelige tekster.
Den litteratur vi introduceres til gennem forelæsninger,
får vi formidlet gennem Moodle, og det er mildt sagt noget rod,
med kreativ, variende opsætning, forfattere stavet forkert, døde links,
og fotokopieret materiale hvor bedre digitaliserede PDFer eksisterer
(imod betaling, men fotokopiering skal der jo også betales for!).
Jeg mener, Humtek bør henstille til (eller kræve?),
at forelæsere følger APA styleguide
i opsætning af litteraturlister i Moodle.
Det sparer os studerene tid på detektivarbejdet
med at fortolke og reparere i Moodle-tekster og -links.
[kilde: HumTekBach_2024]
APA i Moodle - bilag: Rådsmøderespons {.smaller}
Det kan være en fordel for de studerende,
hvis en Moodle-side er nogenlunde ens for de forskellige kurser.
Man kunne overveje nogle templates til en god Moodle-side for et kursus --
der f.eks. også indeholdte små tricks til en god litteraturoversigt.
Det kunne overvejes, om der skulle sættes lidt midler af til udvikling af det.
I forhold til kritikken af henvisninger til biblioteket,
så er det meningen,
at de studerende skal bruge netop biblioteket i deres studie,
så der kan kritikken ikke imødekommes.
[kilde: [FIXME]]