aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--code/index.qmd28
-rw-r--r--learn/index.qmd17
2 files changed, 32 insertions, 13 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index 7ea7fef..b8f9753 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -14,10 +14,6 @@ format:
pdf:
output-file: S2424791009.pdf
-# FIXME: drop before final release
-nocite: |
- @*
-
breaks: false
---
@@ -296,6 +292,30 @@ vores teknologiske produkt kan have på læring og uddannelse,
og hvordan det kan påvirke både studerende og undervisere
i deres daglige praksis.
+## Mulige kilder
+
+@Frederiksen_2016 om vejledning i brug af Hypothes.is.
+
+@Jørgensen_2018 om FEDS-modellen.
+
+@Pontis_2015 som konkret eksempel på vidensmateriale udleveret i 1. semester, som kunne underbygges af semantiske værktøjer.
+
+@Pressman_2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art.
+
+@Yokochi_2023 om kvaliteter ved Oxigraph som SPARQL endpoint.
+
+@Nielsen_2017 og @Diefenbach_2021 om kvaliteter ved Wikidata.
+
+@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF reasoning engines, relevante ved et fremtidsscenarie hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer.
+
+@Liu_2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem.
+
+@Couch_2015 om prior art vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læreingsmaterialet.
+
+@Venable_2016 om FEDS-metoden til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
+
+@Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data.
+
# Undersøgelser
[FIXME:
diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd
index 8e7b166..c9401b9 100644
--- a/learn/index.qmd
+++ b/learn/index.qmd
@@ -124,7 +124,7 @@ Vi vil anvende teori på vores empiri gennem abstraktionsprocessen der er i at o
# Kildeovervejelser
-@Allemang_2020, @Jørgensen_2018, @Pontis_2015, @Pressman_2018_book, @Sahli_2022, @Springer_2017_ESWC_remote, @Nielsen_2017, @Springer_2021_ISWC, @Fathalla_2023, @Couch_2015, @Heath_2011, @DuCharme_2011 og @Janowicz_2014.
+@Allemang_2020, @Pontis_2015, @Pressman_2018_book, @Sahli_2022, @Springer_2017_ESWC_remote, @Nielsen_2017, @Springer_2021_ISWC, @Fathalla_2023, @Couch_2015, @Heath_2011, @DuCharme_2011 og @Janowicz_2014.
# Semesterbindingen
<!--Her beskriver I jeres overvejelser om hvordan I kan forankre projektet i dimensionen ” Teknologiske systemer og artefakter” - og hvorfor. Det er særlig vigtigt at I tager stilling til følgende (jf. BP2 læringsudbytte/bedømmelseskriterier):
@@ -235,33 +235,32 @@ sammenlignet med eksisterende læringsredskaber
# Bilag 2: Møder
-## Møde 2024-03-02
+Møde 2024-03-02
-### Aftale gruppemøder de næste to uger frem
+***Aftale gruppemøder de næste to uger frem***
Torsdag d. 7 mellem kl 15 og 16 til 22:00 FYSISK (Efter Workshop på biblioteket)
Søndag d. 10 kl 12:00 til 14:00 ONLINE
Mandag d. 11 fra 12 til 15 FYSISK (Efter forelæsning på biblioteket)
-### Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde
+***Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde***
Mandag fra 15:00 - 16:00 eller Tirsdag fra 15:00 - 16:00
-### Konkret fumle med
-vidensgrafer
+***Konkret fumle med vidensgrafer***
Vi har downloadet hypothes som google chrome web extention.</br> Derefter har vi været inde på webvewol og testet det lidt af ved lave nogle få class.</br> Til sidst kigget vi på Scholia.
Vi har aftalt at vi være især downloader protege på sin pc til næste møde og kigget på toturial videoen med inderen.
-### Finde litteratur
+***Finde litteratur***
Hvilke (helst videnskabelige) tekster understøtter
hvad vi har fumlet med,
og hvad vi *vil* fumle videre med.
-### Beslutte hjemmeopgaver
+***Beslutte hjemmeopgaver***
Hvad skal vi hver især lave **forud** for næste gruppemøde?
@@ -269,7 +268,7 @@ Installere og lege med Protege og se toturial?
Læse texten på Element
-### Hvad skal vi lave sammen næste gang(e) vi mødes?
+***Næste møde***
Problemformuleringsseminarskabelon