diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-29 07:16:20 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:42 +0200 |
commit | a89a7ca9a80b6927caeacf6154ba4fa3c7c1041c (patch) | |
tree | 8e0e84fb4a1a15d05c43e2de0d0e0cfc2bb865ce /worlding | |
parent | 86d44b5292ff08baf43151cf5ba0ed15da76713e (diff) |
add (leading introduction for) section on theory
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_theory.qmd | 17 | ||||
-rw-r--r-- | worlding/index.qmd | 2 |
2 files changed, 18 insertions, 1 deletions
diff --git a/worlding/_theory.qmd b/worlding/_theory.qmd new file mode 100644 index 0000000..dfb05f0 --- /dev/null +++ b/worlding/_theory.qmd @@ -0,0 +1,17 @@ +# Teoretisk fundering + +Vores undersøgelse af digitaliseringsinvolverende læseteknik +tager udgangspunkt i teorien om tentakulær læring +[@Schraube2024], +hjulpet af at sammenholde med elementer fra, +men uden i øvrigt at inddrage, +teorien Læringstrekanten [@Illeris2018]. + +Vores modellering på basis af digitaliseringer +er udviklet parallelt med den digitaliserende læsning +i en iterativ designproces +beskrevet blandt andet i @Stanford2013, +med akademiske udvidelse af @Pontis2015 +og inddragelse af metoder fra Stanfords nyere reviderede model, +Frigørende Design (Liberating Design) +[@Stanford2021]. diff --git a/worlding/index.qmd b/worlding/index.qmd index a40468e..bed79a9 100644 --- a/worlding/index.qmd +++ b/worlding/index.qmd @@ -51,7 +51,7 @@ skelner mellem læring (indsigt) og indlæring (træning). - [ ] Er kvalitative ekspertinterviews tilstrækkelige til at understøtte vores analyse og konklusioner? - [ ] ... -# Teori +{{< include _theory.qmd >}} {{< include _theory_learning.qmd >}} {{< pagebreak >}} |