aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-10 08:39:57 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commit69124182b77adcc98b032a4f7977c426eecff565 (patch)
tree4cf608a904c0b69f847283d87a8bf390d301044a /worlding
parent0f246158998d30ba979c1370c8bb58fc9f74ae81 (diff)
compound words: bevægelser i læring -> læringsbevægelser
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_læring.qmd4
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd
index 4d6da4b..647a544 100644
--- a/worlding/_læring.qmd
+++ b/worlding/_læring.qmd
@@ -113,7 +113,7 @@ at finde essensen i de udforskede informationer
Det er så at sige i denne proces at information bliver til visdom,
da kerneideer ekstrapoleres fra deres kontekst.
-Definitive og affinitive bevægelser i læring komplementerer hinanden
+Definitive og affinitive læringsbevægelser komplementerer hinanden
og hjælper den lærende
fra det universelle til det konkrete og omvendt.
i denne forståelse af læring står det mere klart,
@@ -222,7 +222,7 @@ Læring kræver helt lavpraktisk et møde
mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden.
I dialog med andre er der rig mulighed
for at udforske et væld af forskellige forståelser
-gennem affinitive bevægelser i læring.
+gennem affinitive læringsbevægelser.
*Intersubjektiv dialog*, som det kaldes, påtager sig
en helt unik rolle i læringsprocessen.