From 69124182b77adcc98b032a4f7977c426eecff565 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Fri, 10 May 2024 08:39:57 +0200 Subject: compound words: bevægelser i læring -> læringsbevægelser MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- "worlding/_l\303\246ring.qmd" | 4 ++-- 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" index 4d6da4b..647a544 100644 --- "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" +++ "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" @@ -113,7 +113,7 @@ at finde essensen i de udforskede informationer Det er så at sige i denne proces at information bliver til visdom, da kerneideer ekstrapoleres fra deres kontekst. -Definitive og affinitive bevægelser i læring komplementerer hinanden +Definitive og affinitive læringsbevægelser komplementerer hinanden og hjælper den lærende fra det universelle til det konkrete og omvendt. i denne forståelse af læring står det mere klart, @@ -222,7 +222,7 @@ Læring kræver helt lavpraktisk et møde mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser -gennem affinitive bevægelser i læring. +gennem affinitive læringsbevægelser. *Intersubjektiv dialog*, som det kaldes, påtager sig en helt unik rolle i læringsprocessen. -- cgit v1.2.3