diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-28 16:49:11 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:42 +0200 |
commit | 1cfe304b8420aa1cdbf76436abaec19be1fae9d5 (patch) | |
tree | f55e3f4f31010ee3c7c56893143f26685b5586c5 /worlding | |
parent | 3dccff344c69335f16b86d5697b67019d5859b29 (diff) |
drop obsolete comment
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_læring.qmd | 14 |
1 files changed, 0 insertions, 14 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd index 9576a4c..7a4bbaf 100644 --- a/worlding/_læring.qmd +++ b/worlding/_læring.qmd @@ -14,20 +14,6 @@ af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge, hvordan hvert aspekt påvirkes, når det optræder i en digital kontekst. -<!-- FIXME: ved ikke om følgende er relevant med den nye formulering - -Jeg forstår digitalisering ikke som en epoke men som en aktivitet -(kvantisering af og systematisk viderebehandling af data). - -Jeg mener at at den krise Ernst peger på i nutiden -ikke handler om at distraktion er værre end nogensinde, -men om at verden langt bredere er i krise, -og at vi derfor mere end nogensinde har brug for optimal læring -og at optimal læring bl.a. -(altså som en *komponent* men ikke centralt) -svækkes ved læringsrum med for mange eller forkerte distraktioner. ---> - @Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet. Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen om en overførelse af viden fra læreren til eleven. |