aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-28 16:49:11 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commit1cfe304b8420aa1cdbf76436abaec19be1fae9d5 (patch)
treef55e3f4f31010ee3c7c56893143f26685b5586c5
parent3dccff344c69335f16b86d5697b67019d5859b29 (diff)
drop obsolete comment
-rw-r--r--worlding/_læring.qmd14
1 files changed, 0 insertions, 14 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd
index 9576a4c..7a4bbaf 100644
--- a/worlding/_læring.qmd
+++ b/worlding/_læring.qmd
@@ -14,20 +14,6 @@ af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge,
hvordan hvert aspekt påvirkes,
når det optræder i en digital kontekst.
-<!-- FIXME: ved ikke om følgende er relevant med den nye formulering
-
-Jeg forstår digitalisering ikke som en epoke men som en aktivitet
-(kvantisering af og systematisk viderebehandling af data).
-
-Jeg mener at at den krise Ernst peger på i nutiden
-ikke handler om at distraktion er værre end nogensinde,
-men om at verden langt bredere er i krise,
-og at vi derfor mere end nogensinde har brug for optimal læring
-og at optimal læring bl.a.
-(altså som en *komponent* men ikke centralt)
-svækkes ved læringsrum med for mange eller forkerte distraktioner.
--->
-
@Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet.
Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen
om en overførelse af viden fra læreren til eleven.