From fae4c69a895fdd60332aa5cd03b04625f58e4607 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Jonas Smedegaard <dr@jones.dk>
Date: Thu, 6 Jun 2024 08:39:21 +0200
Subject: fix anglification: transmissible

---
 worlding/_theory_learning.qmd | 4 ++--
 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-)

diff --git a/worlding/_theory_learning.qmd b/worlding/_theory_learning.qmd
index 9733259..3d067c2 100644
--- a/worlding/_theory_learning.qmd
+++ b/worlding/_theory_learning.qmd
@@ -9,7 +9,7 @@ Det er blevet nemmere at få overblik over og finde læringsmateriale,
 få kontakt til andre lærende samt planlægge og dele pensumlitteratur.
 Men ifølge teorien om tentakulær læring som præsenteret af @Schraube2024
 er disse fordele begrænset til læringens operative dimension.
-I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
+I bogen inddrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
 af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge,
 hvordan hvert aspekt påvirkes,
 når det optræder i en digital kontekst.
@@ -20,7 +20,7 @@ bl.a. direkte refereret Vygotskijs teori om kilde til udvikling
 @Schraube2024 beskriver læring som en primært subjektorienteret aktivitet.
 Traditionelt tilrettelægges læring baseret på ideen
 om en overførsel af viden fra læreren til eleven.
-Dette kalder Schraube den transmissive læringsmodel.
+Dette kalder Schraube den transmissible læringsmodel.
 Modellen resulterer i en form for "tvedelt" (bisected) læring,
 der reducerer læringsaktiviteten til et resultat af undervisning
 frem for læring.
-- 
cgit v1.2.3