diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-25 11:46:15 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-25 11:46:15 +0200 |
commit | 77937ad19e742384cd64e22dfd11a7ca109ec768 (patch) | |
tree | 692023260448bd3f5647dee0bd26fd17699f9920 | |
parent | 798b3f7c183e561d346ed9a4e17d678ee33f2ff7 (diff) |
update TODOs
-rw-r--r-- | _TODO.md | 82 |
1 files changed, 17 insertions, 65 deletions
@@ -1,55 +1,5 @@ -# Skrivning - -Vedr. formalia -- -generelle afsnit som introduktionen, Metode og Konklusion -- -se [afsnit om skrivning i bagscenetekster](../background/index.qmd#Skrivning). - -Vi skal have skrevet... - -> For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum. -> (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211)) - -## TSA - - * find mulig teori og metode - * skriv tekst om hypothes.is og scholia vha. teori og metode - -### evt. raffinering af tekst om læringsteorier - -"Sider som wikipedia fungerer dog primært -til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde." -- -kan belyses gennem videnskabelig artikel om former for wiki. - -Måske (læse og) referere til Schraubes tidligere udgivelse, -*Against bisected learning*, -nok især om begrebet tvedelt læring. -<https://rucforsk.ruc.dk/ws/files/66195075/Schraube_Marvakis_2019_Against_Bisected_Learning.pdf> - -Beskrive abstrakte begreber først -- -f.eks. verdening før tentakulær før tvedelt --> sammenligne med flow i Stinus' tekst om pædagogik. - -### fravalg - - * chatgpt - * automatisering vha. grafer - * visuelle grafer som centrum - -## STS - - * find mulig teori og metode - * færdiggør redegørelse af Ernsts bog - * tydeliggør kobling mellem STS og TSA - -### fravalg - - * Illeris/PPL/RUC - * - # Øvelse -## at generere visuelle grafer - ## at ontologisere korrekt [Functional interoperability and choice in RDA](http://www.gordondunsire.com/pubs/docs/FuncInterRDA.pdf) @@ -62,16 +12,6 @@ beskriver overvejelser omkring hierarki og fleksibilitet. ## worlding med wikidata/scholia -## fodre wikidata med ontologiseret data - -# Perspektivering - - * hurtigere og nemmere dannelse af grafer - * mister læringsbevægelsen at *praktisere* at bygge grafer - * bæredygtighedsaspekt: AI kan - skjult - være for ressourcetungt - * væsensforskellig gruppedynamik at diskutere en eksperts grafbud - end hinandens grafbud - # Planlægning ## struktur @@ -171,18 +111,30 @@ Vi skal (som noget nyt i forhold til sidste semester)... > (fx poster, slideshow, podcast el. lign.) > (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211)) +## Subsidiaritetsprincippet + + * STS-aspekt + +Vi vil ikke bare læring, men også samtidigt politisk transparens for system og privatlivsrespekt for aktører. + +## Visualiseringsdesign + + * design-aspekt + +## Studieredskab + + * TSA + +Prototype til et generelt studieredskab - +til at danne og fastholde konsensus i studiegruppe om begreber. + # citation - * lint-check bibliography - `biber --validate-datamodel --tool ref.bib` - `bibtool -o '' ref.bib` * maybe include website title by abusing biblatex field "etype" <https://github.com/plk/biblatex-apa/issues/154#issuecomment-1027664481> * avoid discouraged biblatex entry type "misc" * structure appendices according to APA style guide <https://penandthepad.com/add-addendum-apa-format-3512.html> - * maybe lint-check ref.bib using biber - `biber --validate-datamodel --tool ref.bib` # contribution |