aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-25 11:46:15 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-25 11:46:15 +0200
commit77937ad19e742384cd64e22dfd11a7ca109ec768 (patch)
tree692023260448bd3f5647dee0bd26fd17699f9920
parent798b3f7c183e561d346ed9a4e17d678ee33f2ff7 (diff)
update TODOs
-rw-r--r--_TODO.md82
1 files changed, 17 insertions, 65 deletions
diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md
index b29787a..020fab6 100644
--- a/_TODO.md
+++ b/_TODO.md
@@ -1,55 +1,5 @@
-# Skrivning
-
-Vedr. formalia --
-generelle afsnit som introduktionen, Metode og Konklusion --
-se [afsnit om skrivning i bagscenetekster](../background/index.qmd#Skrivning).
-
-Vi skal have skrevet...
-
-> For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum.
-> (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211))
-
-## TSA
-
- * find mulig teori og metode
- * skriv tekst om hypothes.is og scholia vha. teori og metode
-
-### evt. raffinering af tekst om læringsteorier
-
-"Sider som wikipedia fungerer dog primært
-til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde." --
-kan belyses gennem videnskabelig artikel om former for wiki.
-
-Måske (læse og) referere til Schraubes tidligere udgivelse,
-*Against bisected learning*,
-nok især om begrebet tvedelt læring.
-<https://rucforsk.ruc.dk/ws/files/66195075/Schraube_Marvakis_2019_Against_Bisected_Learning.pdf>
-
-Beskrive abstrakte begreber først --
-f.eks. verdening før tentakulær før tvedelt
--> sammenligne med flow i Stinus' tekst om pædagogik.
-
-### fravalg
-
- * chatgpt
- * automatisering vha. grafer
- * visuelle grafer som centrum
-
-## STS
-
- * find mulig teori og metode
- * færdiggør redegørelse af Ernsts bog
- * tydeliggør kobling mellem STS og TSA
-
-### fravalg
-
- * Illeris/PPL/RUC
- *
-
# Øvelse
-## at generere visuelle grafer
-
## at ontologisere korrekt
[Functional interoperability and choice in RDA](http://www.gordondunsire.com/pubs/docs/FuncInterRDA.pdf)
@@ -62,16 +12,6 @@ beskriver overvejelser omkring hierarki og fleksibilitet.
## worlding med wikidata/scholia
-## fodre wikidata med ontologiseret data
-
-# Perspektivering
-
- * hurtigere og nemmere dannelse af grafer
- * mister læringsbevægelsen at *praktisere* at bygge grafer
- * bæredygtighedsaspekt: AI kan - skjult - være for ressourcetungt
- * væsensforskellig gruppedynamik at diskutere en eksperts grafbud
- end hinandens grafbud
-
# Planlægning
## struktur
@@ -171,18 +111,30 @@ Vi skal (som noget nyt i forhold til sidste semester)...
> (fx poster, slideshow, podcast el. lign.)
> (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211))
+## Subsidiaritetsprincippet
+
+ * STS-aspekt
+
+Vi vil ikke bare læring, men også samtidigt politisk transparens for system og privatlivsrespekt for aktører.
+
+## Visualiseringsdesign
+
+ * design-aspekt
+
+## Studieredskab
+
+ * TSA
+
+Prototype til et generelt studieredskab -
+til at danne og fastholde konsensus i studiegruppe om begreber.
+
# citation
- * lint-check bibliography
- `biber --validate-datamodel --tool ref.bib`
- `bibtool -o '' ref.bib`
* maybe include website title by abusing biblatex field "etype"
<https://github.com/plk/biblatex-apa/issues/154#issuecomment-1027664481>
* avoid discouraged biblatex entry type "misc"
* structure appendices according to APA style guide
<https://penandthepad.com/add-addendum-apa-format-3512.html>
- * maybe lint-check ref.bib using biber
- `biber --validate-datamodel --tool ref.bib`
# contribution