From 77937ad19e742384cd64e22dfd11a7ca109ec768 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Tue, 25 Jun 2024 11:46:15 +0200 Subject: update TODOs --- _TODO.md | 82 ++++++++++++++-------------------------------------------------- 1 file changed, 17 insertions(+), 65 deletions(-) diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md index b29787a..020fab6 100644 --- a/_TODO.md +++ b/_TODO.md @@ -1,55 +1,5 @@ -# Skrivning - -Vedr. formalia -- -generelle afsnit som introduktionen, Metode og Konklusion -- -se [afsnit om skrivning i bagscenetekster](../background/index.qmd#Skrivning). - -Vi skal have skrevet... - -> For 2 studerende minimum 40.800 og maksimum 91.200 antal tegn inkl. mellemrum. -> (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211)) - -## TSA - - * find mulig teori og metode - * skriv tekst om hypothes.is og scholia vha. teori og metode - -### evt. raffinering af tekst om læringsteorier - -"Sider som wikipedia fungerer dog primært -til at skabe overblik hos læseren, ikke dybde." -- -kan belyses gennem videnskabelig artikel om former for wiki. - -Måske (læse og) referere til Schraubes tidligere udgivelse, -*Against bisected learning*, -nok især om begrebet tvedelt læring. - - -Beskrive abstrakte begreber først -- -f.eks. verdening før tentakulær før tvedelt --> sammenligne med flow i Stinus' tekst om pædagogik. - -### fravalg - - * chatgpt - * automatisering vha. grafer - * visuelle grafer som centrum - -## STS - - * find mulig teori og metode - * færdiggør redegørelse af Ernsts bog - * tydeliggør kobling mellem STS og TSA - -### fravalg - - * Illeris/PPL/RUC - * - # Øvelse -## at generere visuelle grafer - ## at ontologisere korrekt [Functional interoperability and choice in RDA](http://www.gordondunsire.com/pubs/docs/FuncInterRDA.pdf) @@ -62,16 +12,6 @@ beskriver overvejelser omkring hierarki og fleksibilitet. ## worlding med wikidata/scholia -## fodre wikidata med ontologiseret data - -# Perspektivering - - * hurtigere og nemmere dannelse af grafer - * mister læringsbevægelsen at *praktisere* at bygge grafer - * bæredygtighedsaspekt: AI kan - skjult - være for ressourcetungt - * væsensforskellig gruppedynamik at diskutere en eksperts grafbud - end hinandens grafbud - # Planlægning ## struktur @@ -171,18 +111,30 @@ Vi skal (som noget nyt i forhold til sidste semester)... > (fx poster, slideshow, podcast el. lign.) > (ifølge [study.ruc.dk](https://study.ruc.dk/class/view/31211)) +## Subsidiaritetsprincippet + + * STS-aspekt + +Vi vil ikke bare læring, men også samtidigt politisk transparens for system og privatlivsrespekt for aktører. + +## Visualiseringsdesign + + * design-aspekt + +## Studieredskab + + * TSA + +Prototype til et generelt studieredskab - +til at danne og fastholde konsensus i studiegruppe om begreber. + # citation - * lint-check bibliography - `biber --validate-datamodel --tool ref.bib` - `bibtool -o '' ref.bib` * maybe include website title by abusing biblatex field "etype" * avoid discouraged biblatex entry type "misc" * structure appendices according to APA style guide - * maybe lint-check ref.bib using biber - `biber --validate-datamodel --tool ref.bib` # contribution -- cgit v1.2.3