aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-21 16:57:42 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-21 16:57:42 +0200
commit5608f4f262947f8cc6eba32f735a472fd6df7050 (patch)
treee330ef2624e501d7fea020c4d775daba9d6933f7
parent67d3ef8049a2c9ddb6721f7a74d87c303d676556 (diff)
tighten examinations
-rw-r--r--worlding/_undersøgelser.qmd15
1 files changed, 8 insertions, 7 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd
index 8afdb52..90990d0 100644
--- a/worlding/_undersøgelser.qmd
+++ b/worlding/_undersøgelser.qmd
@@ -75,21 +75,20 @@ som åbner viden op og overskueliggør den vha. internettet.
OWL bruges til at formulere ontologier,
og hvert ord er altså defineret ud fra hvert andet ord.
-## Identificere begreber indenfor tentakulær læring
+## Opstille model for læring
-FIXME: Måske danne en liste med Gooseberry,
-og medtage som bilag.
+### Identificere begreber indenfor tentakulær læring
-Gooseberry er et program, der henter Hypothes.is notationer til et samlet dokument i et overskueligt format. Programmet er ideelt til at danne et udgangspunkt for ontologiseringen af Schraube's bog.
+Vi vil bruge Hypothes.is til at annotere begreberne i Schraubes tekst.
-## Formulere ontologi for tentakulær læring
+### Formulere ontologi for tentakulær læring
Definere en OWL ontologi for tentakulær læring,
udfra nøglebegreber identificeret i @Schraube_2024 og @Heilesen_2015.
owlontologien skulle fungere som fundament for efterfølgende modellering af konklusionerne fremsat i Ernsts tekst. Herefter kan vi undersøge hvordan digitalisering påvirker læring
-## Introducere model for tentakulær læring
+### Introducere model for tentakulær læring
Visualisere vidensgrafen for tentakulær læring som visuel graf,
med begreber for pragmatiske "jordnære" aspekter placeret forneden
@@ -98,7 +97,9 @@ og optimale "ideelle" aspekter foroven.
FIXME: Gennemgå design-overvejelser ved modellen.
Placeringer, farver, former, udeladelser og andet.
-## Identificere svagheder ved IT-redskaber for tentakulær læring
+## Placere digitalisering i vores model for læring
+
+### Identificere svagheder ved IT-redskaber for tentakulær læring
FIXME: Måske danne en liste med Gooseberry,
og medtage som bilag.