diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-02-13 11:32:46 +0100 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-02-13 11:48:32 +0100 |
commit | 2eafcf083105d40863cc47fb1c5600f7a7e31526 (patch) | |
tree | 6c7a3afc05fe75e1419dca0c16d9bd24e5a7df17 | |
parent | 97821f6303b5a0303f2a0b4af25c61cbffeb9e79 (diff) |
add metadata and section on problem
-rw-r--r-- | code/_actors.yml (renamed from _actors2.yml) | 2 | ||||
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 44 | ||||
-rw-r--r-- | learn/_actors.yml (renamed from _actors1.yml) | 2 | ||||
-rw-r--r-- | learn/index.qmd | 48 | ||||
-rw-r--r-- | use/_actors.yml (renamed from _actors3.yml) | 12 | ||||
-rw-r--r-- | use/index.qmd | 44 |
6 files changed, 139 insertions, 13 deletions
diff --git a/_actors2.yml b/code/_actors.yml index 603cb46..0e75095 100644 --- a/_actors2.yml +++ b/code/_actors.yml @@ -31,6 +31,8 @@ author: # affiliation: # - ref: imt # roles: supervision +metadata-files: + - ../_affiliations.yml copyright: holder: Christoffer Bay Jelsborg, Jonas Smedegaard and Sebastian Anders Skov Nielsen year: 2024 diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index ee3305f..f5d8c46 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -1,9 +1,51 @@ --- +title: | + Behandling af vidensgrafer \ + anvendt ved kollaborativ akademisk læring +subtitle: | + HumTek-23, Basisprojekt 2 \ + eksamensgruppe FIXME1234567890 +metadata-files: + - _actors.yml + - ../_draft.yml format: html: default --- -# Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber +# Problemfelt + +Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber + + +## Problemformulering + +<!-- Hovedproblem --> + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling: + +*Hvordan kunne lokal lagring og behandling af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring? + +Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål: + +<!-- +Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, +til at sikre dækning af TSA +--> + +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, +særligt i forhold til lagring og behandling af begreber?* + +<!-- +Underspørgsmål om design og konstruktion af grafbehandlingsservices, +til at sikre dækning af Design og Konstruktion +--> + +*Hvordan kunne en eller flere RDF-baserede services konstrueres, +så den/de understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +FIXME: Et tredje underspørgsmål, måske? + +# Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. diff --git a/_actors1.yml b/learn/_actors.yml index 452af2e..5d09dd2 100644 --- a/_actors1.yml +++ b/learn/_actors.yml @@ -31,6 +31,8 @@ author: # affiliation: # - ref: imt # roles: supervision +metadata-files: + - ../_affiliations.yml copyright: holder: Hayat Hmouda, Ian Valentin Christensen and Yulin Maharjan year: 2024 diff --git a/learn/index.qmd b/learn/index.qmd index f6f9d3d..649bc3c 100644 --- a/learn/index.qmd +++ b/learn/index.qmd @@ -1,9 +1,55 @@ --- +title: | + Abstraktion af begreber i vidensgrafer \ + til anvendelse ved kollaborativ akademisk læring +subtitle: | + HumTek-23, Basisprojekt 2 \ + eksamensgruppe FIXME1234567890 +metadata-files: + - _actors.yml + - ../_draft.yml format: html: default --- -# Design af grafbaserede læringsredskaber +# Problemfelt + +Design af grafbaserede læringsredskaber + +## Problemformulering + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling: + +<!-- Hovedproblem --> + +*Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?* + +Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål: + +<!-- +Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, +til at sikre dækning af TSA +--> + +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, +særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* + +<!-- +Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, +til at sikre dækning af Design og Konstruktion +--> + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, +så de understøtter kollaborativ akademisk læring, +og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, +eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, +så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +FIXME: Tredje underspørgsmål omformuleret mere snævert, måske? + +# Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. diff --git a/_actors3.yml b/use/_actors.yml index 3ba0b78..76c292a 100644 --- a/_actors3.yml +++ b/use/_actors.yml @@ -39,16 +39,8 @@ author: # affiliation: # - ref: imt # roles: supervision -affiliations: -- id: imt - name: Roskilde Universitet - department: Institut for Mennesker og Teknologi - city: Roskilde - postal-code: 4000 - country: Denmark - url: https://ruc.dk/institut-mennesker-og-teknologi - isni: 0000 0001 0672 1325 - ror: 014axpa37 +metadata-files: + - ../_affiliations.yml copyright: holder: Asger Bang Kierkegaard, Hayat Hmouda, Mads Løjmann Jensen and Zahed Noos year: 2024 diff --git a/use/index.qmd b/use/index.qmd index 4a0f521..58de484 100644 --- a/use/index.qmd +++ b/use/index.qmd @@ -1,9 +1,51 @@ --- +title: | + Anvendelser af vidensgrafer \ + til kollaborativ akademisk læring +subtitle: | + HumTek-23, Basisprojekt 2 \ + eksamensgruppe FIXME1234567890 +metadata-files: + - _actors.yml + - ../_draft.yml format: html: default --- -# Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber +# Problemfelt + +Anvendelse af grafbaserede læringsredskaber + +## Problemformulering + +<!-- Hovedproblem --> + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge følgende problemstilling: + +*Hvordan kunne formulering, deling og visualisering af vidensgrafer understøtte kollaborativ akademisk læring?* + +Problemstillingen af vi valgt at bryde op i følgende underspørgsmål: + +<!-- +Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, +til at sikre dækning af TSA +--> + +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, +til at formulere og sammenligne akademiske begreber?* + +<!-- +Underspørgsmål om konkret anvendelse af vidensgrafer +indenfor et eller flere videnskabelige felter, +til at sikre dækning af STS +--> + + +*Hv...?* + +FIXME + +# Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. |