summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--Makefile2
-rw-r--r--_CALENDARS/moodle/moodle.ics136
-rwxr-xr-xbin/cal-fetch.sh6
-rwxr-xr-xbin/cal-render.sh6
-rw-r--r--events/index.qmd5
-rw-r--r--events/moodle/index.html532
-rw-r--r--events/moodle/moodle.ics135
7 files changed, 3 insertions, 819 deletions
diff --git a/Makefile b/Makefile
index 654ece5..807e0a8 100644
--- a/Makefile
+++ b/Makefile
@@ -18,4 +18,4 @@ cal-render:
bin/cal-render.sh
cal-publish:
- rsync -av --delete-after events/moodle events/study www-ruc@xayide.jones.dk:public_websites/play.abcde.../events/
+ rsync -av --delete-after events/study www-ruc@xayide.jones.dk:public_websites/play.abcde.../events/
diff --git a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics b/_CALENDARS/moodle/moodle.ics
deleted file mode 100644
index 9ec1c17..0000000
--- a/_CALENDARS/moodle/moodle.ics
+++ /dev/null
@@ -1,136 +0,0 @@
-BEGIN:VCALENDAR
-METHOD:PUBLISH
-PRODID:-//Moodle Pty Ltd//NONSGML Moodle Version 2023042403.06//EN
-VERSION:2.0
-BEGIN:VEVENT
-UID:643394@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres
-DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksam
- ensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis Barbara
- Adams og Pelle Ehn et al. finder   i definitioner på hvad design er\, og I
- giver jeres egne eksempler på hvad det kan være. Eksemplerne kan I hente en
- ten fra teksterne\, fra forelæsningen eller fra jeres egne projektforslag i
- projektdannelsen. I er velkomne til at finde billeder\, illustrationer ell
- er aktuelle nyheder\, der kan konkretisere hvad design er\, og hvordan desi
- gnet vil skabe forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et a
- l. forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\, hv
- orfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et. al. f
- orståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på RUC. Hvo
- rfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side (2400 ans
- lag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\, som du syne
- s er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i eksamen\, medmi
- ndre du selv vælger at indsende den som en del af din opgavebesvarelse\, så
- i denne opgave er det mere vigtigt at du får skrevet noget ned og tænkt ov
- er opgaven\, og hvad design er\, så I kan diskutere det i jeres projektgrup
- pe og bruge teksterne i jeres projektrapport. Inddrag gerne citater eller b
- egreber fra kursusgangens to tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n
-
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T095053Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20230914T210000Z
-DTEND:20230914T210000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643396@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess? s
- kal afleveres
-
-DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i eksame
- nsafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis _DESIGN T
- HINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen) defineres og beskriv
- es hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af diagrammerne til at st
- rukturere jeres design process i projektet og foreslå beskriv hvad I har tæ
- nkt jer at gøre i de forskellige faser. fx hvilket materiale og litteratur
- vil i trække på i research fasen? Hvordan vil I prototype (fx hvilken works
- hop har I valgt)\, hvordan vil afprøve designet og evaluere det? \n\nReflek
- ter over jeres valg af designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jere
- s projekt og skriv hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJ
- LEDNING:\n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg pr
- ocessdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i jeres p
- rojekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\, men er he
- r første og fremmest en måde at få diskutere struktur og designprocessen i
- jeres semesteropgave.  \n\nOpgaven udføres kollektivt\, men afleveres indiv
- iduelt\, anfør derfor navnene på deltagerne i projektgruppen. \n\n
-
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T095730Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20230921T210000Z
-DTEND:20230921T210000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643398@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til designudvi
- kling?? skal afleveres
-
-DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse o
- g afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg en meto
- de ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med udgangspunkt i jeres
- projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en idegenerering\, en skitse\, en
- model i lego eller modellervoks\, en cultural probe\, et spørgeskema\, en
- bodystorming\,  \n\nGennemgå derefter de metoder og teknikker til protyping
- I har tilmeldt jer i workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge d
- em i jeres designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i grup
- pen skal med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknik
- ker\, der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1-
- 3 sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\, illustrat
- ioner og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse materiale fra
- jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres kollektivt i pr
- ojektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør navnene på projektdelt
- agerne og evt. hvilken workshop I deltager i. \n\n
-
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T100854Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231016T070000Z
-DTEND:20231016T070000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643420@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres
-DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og dokument
- ere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg derefter en
- metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens forelæsninger (fx
- FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens anvendelighed.\n\n* Tilr
- ettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen skal laves kollektivt i pro
- jektgruppen\, men uploades individuelt på moodle. \n\n
-
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T105206Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231031T230000Z
-DTEND:20231031T230000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643422@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I truf
- fet? skal afleveres
-
-DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og hvilk
- en virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling til: \n\nH
- vilke farver\, proportioner og skala vælger I og hvorfor?\n\nSkal brugeren
- have en oplevelse ved mødet med designet\, eller skal designet helst være s
- kjult og indgå i hverdagsdesignet - hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren inte
- ragere med designet\, hvordan hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvor
- dan præsenterer I designet for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfo
- r?) eller skal designet opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i des
- ignet?\n\nHvilke æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle ek
- sempler på noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skit
- se\, der viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde med.\n\nOMFA
- NG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men opgaven må gerne vær
- e rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links til inspirationskilder.
-  \n\n
-
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T105720Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231031T230000Z
-DTEND:20231031T230000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-END:VCALENDAR
diff --git a/bin/cal-fetch.sh b/bin/cal-fetch.sh
index 6ec6561..0bfd7d3 100755
--- a/bin/cal-fetch.sh
+++ b/bin/cal-fetch.sh
@@ -5,10 +5,10 @@
set -eu
rm -rf _CALENDARS
-mkdir --parents _CALENDARS/study _CALENDARS/moodle
# https://study.ruc.dk/bach/humtekbach
# (only 1st year events)
+mkdir --parents _CALENDARS/study
wget -O _CALENDARS/study/BP2.ics https://study.ruc.dk/ical/class/31211
wget -O _CALENDARS/study/BK4.ics https://study.ruc.dk/ical/class/31213
wget -O _CALENDARS/study/BK5.ics https://study.ruc.dk/ical/class/31214
@@ -23,7 +23,3 @@ wget -O _CALENDARS/study/BK4-workshop-04_unbuilt_city.ics https://study.ruc.dk/i
wget -O _CALENDARS/study/BK4-workshop-05_sound.ics https://study.ruc.dk/ical/class/34162
wget -O _CALENDARS/study/BK4-workshop-06_poetisk.ics https://study.ruc.dk/ical/class/33794
wget -O _CALENDARS/study/BK4-workshop-extra.ics https://study.ruc.dk/ical/class/33803
-
-# https://moodle.ruc.dk/calendar/managesubscriptions.php
-# (Eksporter -> Alle+Tilpasset)
-wget -O _CALENDARS/moodle/moodle.ics 'https://moodle.ruc.dk/calendar/export_execute.php?userid=45018&authtoken=cdf9146673052bbdab778036c2ed50e4715e76c2&preset_what=all&preset_time=custom'
diff --git a/bin/cal-render.sh b/bin/cal-render.sh
index 9203f7e..ff9c434 100755
--- a/bin/cal-render.sh
+++ b/bin/cal-render.sh
@@ -6,10 +6,6 @@ set -eu
OUTDIR=events
-mkdir --parents "$OUTDIR/study" "$OUTDIR/moodle"
-
+mkdir --parents "$OUTDIR/study"
icalmerge _CALENDARS/study/*.ics "$OUTDIR"/study/study.ics
-icalmerge _CALENDARS/moodle/*.ics "$OUTDIR"/moodle/moodle.ics
-
ical2html --monday --title "RUC HumTek-23 Study" 20240201 P140D "$OUTDIR"/study/study.ics > "$OUTDIR"/study/index.html
-ical2html --monday --title "RUC HumTek-23 Moodle" 20240201 P140D "$OUTDIR"/moodle/moodle.ics > "$OUTDIR"/moodle/index.html
diff --git a/events/index.qmd b/events/index.qmd
index d72e8c8..73d86c8 100644
--- a/events/index.qmd
+++ b/events/index.qmd
@@ -10,8 +10,3 @@ Study:
[Webside](study/)
[webcal](webcal://play.xn--abcdefghijklmnopqrstuvxyz-0fc0a81c.dk/events/study/study.ics) -
begivenheder fra <https://study.ruc.dk/>.
-
-Moodle:
-[Webside](moodle/)
-[webcal](webcal://play.xn--abcdefghijklmnopqrstuvxyz-0fc0a81c.dk/events/moodle/moodle.ics) -
-begivenheder fra <https://moodle.ruc.dk/>.
diff --git a/events/moodle/index.html b/events/moodle/index.html
deleted file mode 100644
index 294b8f8..0000000
--- a/events/moodle/index.html
+++ /dev/null
@@ -1,532 +0,0 @@
-<!DOCTYPE HTML>
-<html>
-<head>
-<meta charset="UTF-8" />
-<title>RUC HumTek-23 Moodle</title>
-<link rel="stylesheet" type="text/css" href="calendar.css" />
-</head>
-<body>
-<table border><caption>February 2024</caption>
-<thead><tr>
-<th>Monday</th><th>Tuesday</th><th>Wednesday</th><th>Thursday</th><th>Friday</th><th>Saturday</th><th>Sunday</th>
-</tr></thead>
-<tbody><tr>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td><p class="date">1</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">2</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">3</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">4</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">5</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">6</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">7</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">8</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">9</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">10</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">11</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">12</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">13</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">14</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">15</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">16</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">17</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">18</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">19</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">20</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">21</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">22</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">23</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">24</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">25</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">26</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">27</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">28</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">29</p>
-
-</td>
-</tr></tbody></table>
-
-<table border><caption>March 2024</caption>
-<thead><tr>
-<th>Monday</th><th>Tuesday</th><th>Wednesday</th><th>Thursday</th><th>Friday</th><th>Saturday</th><th>Sunday</th>
-</tr></thead>
-<tbody><tr>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td><p class="date">1</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">2</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">3</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">4</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">5</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">6</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">7</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">8</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">9</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">10</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">11</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">12</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">13</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">14</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">15</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">16</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">17</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">18</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">19</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">20</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">21</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">22</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">23</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">24</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">25</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">26</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">27</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">28</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">29</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">30</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">31</p>
-
-</td>
-</tr></tbody></table>
-
-<table border><caption>April 2024</caption>
-<thead><tr>
-<th>Monday</th><th>Tuesday</th><th>Wednesday</th><th>Thursday</th><th>Friday</th><th>Saturday</th><th>Sunday</th>
-</tr></thead>
-<tbody><tr>
-<td><p class="date">1</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">2</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">3</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">4</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">5</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">6</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">7</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">8</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">9</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">10</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">11</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">12</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">13</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">14</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">15</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">16</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">17</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">18</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">19</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">20</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">21</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">22</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">23</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">24</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">25</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">26</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">27</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">28</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">29</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">30</p>
-
-</td>
-</tr></tbody></table>
-
-<table border><caption>May 2024</caption>
-<thead><tr>
-<th>Monday</th><th>Tuesday</th><th>Wednesday</th><th>Thursday</th><th>Friday</th><th>Saturday</th><th>Sunday</th>
-</tr></thead>
-<tbody><tr>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td><p class="date">1</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">2</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">3</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">4</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">5</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">6</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">7</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">8</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">9</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">10</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">11</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">12</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">13</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">14</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">15</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">16</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">17</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">18</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">19</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">20</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">21</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">22</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">23</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">24</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">25</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">26</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">27</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">28</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">29</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">30</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">31</p>
-
-</td>
-</tr></tbody></table>
-
-<table border><caption>June 2024</caption>
-<thead><tr>
-<th>Monday</th><th>Tuesday</th><th>Wednesday</th><th>Thursday</th><th>Friday</th><th>Saturday</th><th>Sunday</th>
-</tr></thead>
-<tbody><tr>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td class="skip">&nbsp;</td>
-<td><p class="date">1</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">2</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">3</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">4</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">5</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">6</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">7</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">8</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">9</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">10</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">11</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">12</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">13</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">14</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">15</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">16</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">17</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">18</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">19</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">20</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">21</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">22</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">23</p>
-
-</td>
-</tr><tr>
-<td><p class="date">24</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">25</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">26</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">27</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">28</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">29</p>
-
-</td>
-<td><p class="date">30</p>
-
-</td>
-</tr></tbody></table>
-
-</body>
-</html>
diff --git a/events/moodle/moodle.ics b/events/moodle/moodle.ics
deleted file mode 100644
index 8801b26..0000000
--- a/events/moodle/moodle.ics
+++ /dev/null
@@ -1,135 +0,0 @@
-BEGIN:VCALENDAR
-VERSION:2.0
-PRODID:-//W3C//NONSGML icalmerge 3.0//EN
-BEGIN:VEVENT
-UID:643394@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:1. Hvad er design? skal afleveres
-DESCRIPTION:Dette er den første øvelse på kurset og vil kunne indgå i
- eksamensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra de to tekster af henholdsvis
- Barbara Adams og Pelle Ehn et al. finder   i definitioner på hvad
- design er\, og I giver jeres egne eksempler på hvad det kan være.
- Eksemplerne kan I hente enten fra teksterne\, fra forelæsningen eller
- fra jeres egne projektforslag i projektdannelsen. I er velkomne til at
- finde billeder\, illustrationer eller aktuelle nyheder\, der kan
- konkretisere hvad design er\, og hvordan designet vil skabe
- forandring. \n\nReflektér over\, hvorvidt Adams' og Ehn et al.
- forståelse af design også gælder for jeres semesterprojekt. Hvorfor\,
- hvorfor ikke?\n\nReflekter over\, hvordan og hvorvidt Adams' og Ehn et.
- al. forståelse af design passer til problemorienteret projektarbejde på
- RUC. Hvorfor\, hvorfor ikke?\n\nOMFANG OG VEJLEDNING\n\nSkriv ca. en side
- (2400 anslag) og tilføj gerne visuelle eksempler derudover eller links\,
- som du synes er relevante. Aflever i pdf format. Teksten indgår ikke i
- eksamen\, medmindre du selv vælger at indsende den som en del af din
- opgavebesvarelse\, så i denne opgave er det mere vigtigt at du får
- skrevet noget ned og tænkt over opgaven\, og hvad design er\, så I kan
- diskutere det i jeres projektgruppe og bruge teksterne i jeres
- projektrapport. Inddrag gerne citater eller begreber fra kursusgangens to
- tekster af Ehn. et al. og Barbara Adams.\n\n
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T095053Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20230914T210000Z
-DTEND:20230914T210000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643396@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er en designproces\, og hvad indeholder jeres designprocess?
- skal afleveres
-DESCRIPTION:Dette er den anden øvelse på kurset og vil kunne indgå i
- eksamensafleveringen.\n\nOPGAVEN\n\nUd fra enten teksten om henholdsvis
- _DESIGN THINKING _(Pressman) eller _DESIGN RESEARCH_ (Simonsen)
- defineres og beskrives hvad er en design process?\n\nVælg derefter et af
- diagrammerne til at strukturere jeres design process i projektet og
- foreslå beskriv hvad I har tænkt jer at gøre i de forskellige faser.
- fx hvilket materiale og litteratur vil i trække på i research fasen?
- Hvordan vil I prototype (fx hvilken workshop har I valgt)\, hvordan vil
- afprøve designet og evaluere det? \n\nReflekter over jeres valg af
- designprocess og processdiagram\, afprøv dem på jeres projekt og skriv
- hvad I regner med at lære af processen.\n\nOMFANG OG VEJLEDNING:
- \n\nSkriv i jeres projektgruppe max en side (2400 anslag) og læg
- processdiagram ved hvor I udfolder\, hvordan designprocessen ser ud i
- jeres projekt. Opgaven kan afleveres som en del af eksamensporteføljen\,
- men er her første og fremmest en måde at få diskutere struktur og
- designprocessen i jeres semesteropgave.  \n\nOpgaven udføres
- kollektivt\, men afleveres individuelt\, anfør derfor navnene på
- deltagerne i projektgruppen. \n\n
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T095730Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20230921T210000Z
-DTEND:20230921T210000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643398@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er en designmetode\, og hvilke metoder bruger I til
- designudvikling?? skal afleveres
-DESCRIPTION:Hvilke metoder til protyping\, modulering\, brugerinddragelse
- og afprøvning bruger I jeres projektet\, hvorfor? \n\nOPGAVE\n\nVælg
- en metode ud og afprøv den i sammen i jeres projektgruppe med
- udgangspunkt i jeres projekt. Det kan fx være en brainstorm\, en
- idegenerering\, en skitse\, en model i lego eller modellervoks\, en
- cultural probe\, et spørgeskema\, en bodystorming\,  \n\nGennemgå
- derefter de metoder og teknikker til protyping I har tilmeldt jer i
- workshopsne og argumentér for\, hvordan I vil bruge dem i jeres
- designudvikling.\n\nDer er ikke krav om at alle workshops i gruppen skal
- med i øvelsen\, tag i stedet stilling til hvilke metoder og teknikker\,
- der er anvendelige i jeres projekt og hvorfor. \n\nOMFANG\n\nSkriv 1-3
- sider (2400 anslag) og dokumenter gerne flittigt med billeder\,
- illustrationer og dokumentation af de protyper\, afprøvning og diverse
- materiale fra jeres design workshops.\n\nOpgaven skrives og dokumenteres
- kollektivt i projektgrupperne\, men uploades individuelt her. Anfør
- navnene på projektdeltagerne og evt. hvilken workshop I deltager
- i. \n\n
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T100854Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231016T070000Z
-DTEND:20231016T070000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643420@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Evaluering og dokumentation af design skal afleveres
-DESCRIPTION:* Overvej i projektgruppen\, hvordan I vil evaluere og
- dokumentere jeres design - lav en strategi for evalueringen.\n\n* Vælg
- derefter en metode til dokumentation og evaluering ud fra fra dagens
- forelæsninger (fx FEDS eller designdokumentation) og vurder metodens
- anvendelighed.\n\n* Tilrettelæg evaluering og dokumentation.\n\nØvelsen
- skal laves kollektivt i projektgruppen\, men uploades individuelt på
- moodle. \n\n
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T105206Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231031T230000Z
-DTEND:20231031T230000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-BEGIN:VEVENT
-UID:643422@moodle.ruc.dk
-SUMMARY:Hvad er affordance og æstetik\, og hvilke æstetiske valg har I
- truffet? skal afleveres
-DESCRIPTION:Hvilke æstetiske virkemidler bruger I i jeres design\, og
- hvilken virkning og affordance vil I opnå med dem?\n\ntag fx stilling
- til: \n\nHvilke farver\, proportioner og skala vælger I og
- hvorfor?\n\nSkal brugeren have en oplevelse ved mødet med designet\,
- eller skal designet helst være skjult og indgå i hverdagsdesignet -
- hvorfor? \n\nHvordan skal brugeren interagere med designet\, hvordan
- hjælper I brugeren til at interagere?\n\nHvordan præsenterer I designet
- for brugeren\, er der brug for en manual (hvorfor?) eller skal designet
- opleves intuitivt?\n\nHvilke sanser aktiveres i designet?\n\nHvilke
- æstetikker og designs er I inspireret af? Find visuelle eksempler på
- noget I synes virker godt. \n\nLav gerne et moodboard eller skitse\, der
- viser den æstetik og affordance\, I ønsker at arbejde
- med.\n\nOMFANG\n\nTeksten fylder ca. 1 normalside (2400 tegn\, men
- opgaven må gerne være rigt Illustreret med eksempler\, skitser og links
- til inspirationskilder. \n\n
-CLASS:PUBLIC
-LAST-MODIFIED:20230905T105720Z
-DTSTAMP:20240212T061453Z
-DTSTART:20231031T230000Z
-DTEND:20231031T230000Z
-CATEGORIES:Basiskursus 1: Design og Konstruktion I E2023 (31190)
-END:VEVENT
-END:VCALENDAR