aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_perspectives.qmd
blob: 2cc27adc519e155608279275c36d449bb6d1f8d9 (plain)

Perspektivering

Svag dokumentation

Vores valg af metode -- at undersøge aktiviteter og processer hos os selv -- har gjort det svært for os at skelne mellem os selv som forskningsobjekter og som forskere, og vi er endt med en langt svagere dokumentation af vores proces end vi havde forestillet os tidligt i planlægningen.

Vi blev advaret undervejs om at metoden ville være risikabel, og måske er moralen helt at undlade den tilgang ved fremtidige projekter, men vi håber at de kommende semestres undervisning i metoder kan hjælpe, formodentligt mest oplagt metoder relateret til Aktionsforkning.

Evidens for læring

Fremtidig forskning kunne basere sig på empiriske undersøgelser af, om det vi teoretisk påpeger som potentiale, er muligt at realisere gennem praktiske feltundersøgelser -- ekempelvis ved A-B tests. Det er her vigtigt at udforme tests, så der skelnes mellem den læring der undersøges, og den forudgående læring om anvendelsen af de involverede teknikker. Her er det ikke nok at afdække testpersonernes IT-færdigheder, da potentialet i dybere læring ikke kun er knyttet til IT-faglig teknik men også færdigheder i at praktisere verdeningsdialog.