aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_bilag_3.qmd
blob: a8bf47719704209dc20c11c86209c78706065c95 (plain)

Bilag 3 - Supergruppemøde 18/3

  • Ordstyrer: Ian Valentin
  • Referant: Sebastian
  • Første punkt
    • Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
  • Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge
    • Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
      • Det er okay hvis man en dag ikke kan
      • Det kan også være online
  • Skrivestil
    • (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
  • Algoritmer
    • Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori, men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
  • Klassificeringer
    • Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
      • Hvad er det der sker?
      • Semantik vil sige at man sætter et label på ting
      • Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
  • Ian anbefaler protogé
  • Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
  • Fælleslæsning
    • Jonas mener ikke der er noget vi skal læse

Bilag 4 - 3. Vejledermøde 19/3

  • Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
  • Hans fortæller at det er blevet bedre,
    • Mener stadig at det er "sprængfyldt"
    • Vi skal fjerne kollaborativ læring
  • Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende.
    • Vi har et klart projekt!
  • Vi laver en IT forundersøgelse
    • Vi foretager den på en speciel måde
      • Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation
      • slutbruger: Virker lortet?
      • Ansætter slutbrugeren
      • Stakeholderanalyse
      • Kigge på eksisterende systemer
      • Hvor kan vi optimere vores økonomiske input
    • Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi
      • PPL
      • Ideen om det semantiske web
        • Er der en harmoni mellem disse?
        • Meget anderledes
    • Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt
    • Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt
  • ANT er en fælde
  • Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
  • "Postfænomenologisk"
    • Hvordan påvirker teknologi mennesker?
      • F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
  • Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
  • Noget andet end det nuværende er optimalt
  • Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
  • Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
    • Hvad er det for en del af det der er fast?
  • postphenomenological invesigtations

Bilag 5 - Noter fra problemformuleringsseminar

  • Mange af deres noter har vi kigget på
  • Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
  • Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater
  • Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til
  • De overlevede at vi sendte pfs som en prototype
  • Vær realistiske!
  • Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview!
  • Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
  • Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
  • Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
  • Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring (Bogen hedder "læring")
    • Knud Illeris
    • Vi skal finde bibliotikar
  • Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte
  • At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks
  • Hvordan kan man bruge en database som scholia i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
  • Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
  • Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
  • Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer, som der bliver præsenteret til nye elever
  • "Digitale træthed"
  • Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
  • Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia for at kunne understøtte et læringsmiljø - Hvilke problemer knytter sig til det
    • læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
    • Læringsteorier -> Knud Illeris
  • Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
  • Flere arbejdsspørgsmål
    • Hvad er problemorienteret læring?
      • Knud Illeris
      • Hvad peger teori på?
      • Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
      • Hvad peger forskning på er centralt?
  • Ruc har uudnyttede muligheder
  • problemer med IT
    • Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
    • Ikke skyde ned på rucs eksisterende it, men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
  • Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
    • Man bliver hurtigt gammel i IT
  • Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum.
  • "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
  • Vi mangler metodeafsnit
    • Hvilken viden regner vi med at opnå?
    • hvilke teorier og begreber vil vi anvende
    • hvem vil vi tale med
  • Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi