FIXME Kildeovervejelser
Mulige kilder
@Andersen2015 og @Heilesen2016
undersøger PPL understøttet af digitale redskaber.
Omkring PPL specifikt
relateret til digitale redskaber mere løst,
undersøger @Bjorn2006 problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
Om semantiske digitale redskaber specifikt
relateret til videnskabelig læring mere løst,
undersøger @Kanza2019 semantiske redskaber til videnskabelig annotation,
og @Goy2017 undersøger forbedring af brugeroplevelse ved kollaborativ annotation
vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne.
@Pressman2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art.
@Bento2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines),
relevante ved et fremtidsscenarie
hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen,
men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer.
@Couch2015 om prior art
vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læringsmaterialet.
@Venable2016 introducerer FEDS-metoden
til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
Konstruktion af ontologisk model
Prior art er beskrevet af @Fathalla2023 og @Pertsas2016.
@PablosCeruelo2014 beskriver udfordringer
ved at klassificere subjektive non-binære ting.
Visuel præsentation af ontologisk model
@Sahli2022 giver et metodisk overblik over,
og anbefalinger om formål med,
forskellige visuelle træk.
@Lohmann2016 dokumenterer meningen med de visuelle elementer
i den formaliserede grafvisualisering VOWL,
bl.a. anvendt ved http://vowl.visualdataweb.org/webvowl.html.
@Bera2011 undersøger effektiviteten af visuelt guidende ontologier.