aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_analysis_hypothesis.qmd')
-rw-r--r--worlding/_analysis_hypothesis.qmd8
1 files changed, 4 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
index 7a9886e..a5ba748 100644
--- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
+++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
@@ -1,4 +1,4 @@
-# Hypothes.is
+## Hypothes.is
Hypothes.is er gratis, open source software,
som lader brugeren annotere en tekst offentligt på internettet.
@@ -11,7 +11,7 @@ Programmet er blevet anvendt i læringssituationer,
bl.a. @Kararo2019 til undersøgelser af ordforråd
og forståelse af grafvisualiseringer.
-## Hypothes.is i praksis
+### Hypothes.is i praksis
Programmet installeres som webbrowser-udvidelse,
eller indlæses ad hoc via en bookmarklet.
@@ -78,7 +78,7 @@ er direkte relevante til de steder de forekommer.
Brugeren er derfor allerede afgrænset til et specifikt udsnit af verden,
modsat wikipedia, hvor sidespring kan føre hvor som helst hen.
-## Læringshandlingen i konteksten af hypothes.is
+### Læringshandlingen i konteksten af hypothes.is
Når hypothes.is er installeret og aktiveret,
ændres mødet mellem læser og materiale på flere parametre.
@@ -211,7 +211,7 @@ Hypothes.is inviterer gennem sin funktionalitet
til kontekstualisering og udveksling af perspektiver,
og kan derfor siges direkte at understøtte indholdsmæssig læring.
-## Perspektivering (?) FIXME
+### Perspektivering (?) FIXME
Ses digitalisering i lyset af funktionaliten i Hypothes.is,
påtager begrebet digital distraktion sig en bredere betydning end den,