aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_analysis_hypothesis.qmd')
-rw-r--r--worlding/_analysis_hypothesis.qmd12
1 files changed, 6 insertions, 6 deletions
diff --git a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
index 20b1be1..715fcd6 100644
--- a/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
+++ b/worlding/_analysis_hypothesis.qmd
@@ -101,7 +101,7 @@ hvormed konteksten for den gøres eksplicit.
Hypothes.is opbevarer annotationerne online,
offentligt eller fordelt i private grupper.
Dette giver Hypothes.is en offentlig karakter,
-hvilket præger indholdet af hver annotationen.
+hvilket præger indholdet af hver annotation.
Offentlighedsaspektet er den definerende egenskab ved Hypothes.is,
da den endelige operation, læsningen,
kommer til at fylde mere end skrivningen.
@@ -140,7 +140,7 @@ Hypothes.is adskiller sig fra denne beskrivelse,
da værktøjet *udvider* indholdet af bogen,
frem for at indsnævre og definere indholdet.
Wikipedia er produktet af primært definitive bevægelser;
-indsnævringer af en bredere kontekster af indhold.
+indsnævringer af bredere kontekster af indhold.
Hver artikel er isoleret fra hinanden,
og kontekst er derfor minimeret til fordel for præcision.
Annotationer i Hypothes.is er derimod ikke begrænset af,
@@ -159,18 +159,18 @@ Schraube lægger vægt på dette skift ift. affinitive bevægelser:
> the goal-oriented learning process must be supplemented
> by an affinitive learning movement in the contrary direction —
> an explorative movement of de-fixation, of gaining distance and an overview,
-> withdrawal, reflection, and so on
+> withdrawal, reflection, and so on
> [@Schraube2024, s. 37].
Uden en kontekst at trække sig tilbage i,
-er det ikke muligt at tage afstand og skabe overblik overfor teksten.
+er det ikke muligt at tage afstand og skabe overblik over teksten.
Hypothes.is giver undervejs hver enkelt læser mulighed for at tilføje
deres egen kontekstualisering af kildeteksten,
og andre læsere får dermed mulighed for at udforske forskellige opfattelser
af pointer som er sværere at sætte i kontekst.
Hypothes.is faciliterer denne intersubjektive dialog,
-dels ved at være *begrænset* til dialogens kontekst,
-og dels ved at operationalisere *tilføjelser* til den.
+dels ved at være begrænset til dialogens kontekst,
+og dels ved at operationalisere tilføjelser til den.
Hypothes.is er ikke kun et hjælpeværktøj til at forstå konteksten for det,
man læser.