aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_FIXME_struktur.qmd
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'worlding/_FIXME_struktur.qmd')
-rw-r--r--worlding/_FIXME_struktur.qmd41
1 files changed, 0 insertions, 41 deletions
diff --git a/worlding/_FIXME_struktur.qmd b/worlding/_FIXME_struktur.qmd
deleted file mode 100644
index 47ca21b..0000000
--- a/worlding/_FIXME_struktur.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,41 +0,0 @@
-# Metode
-
-Da konstruktiv brug af digitalisering er underbelyst i teorien,
-inddrager vi desuden to didaktiske modeller,
-dels *SAMR* om typer af teknologiinddragelse
-[@Hamilton2016],
-og dels *Digipro* om inkluderende brug af digitalisering i læringsforløb
-[@Graf2021kap1].
-
-# Teori
-
-## Konstruktiv digitalisering i læring
-
-Digitalisering kan anvendes på mange forskellige måder,
-og kan have både positiv og negativ effekt på læring [@Conole2013, kap. 4].
-
-@Conole2013 argumenterer,
-at et bredt felt af digitaliseringer
-
-SAMR-modellen [@Hamilton2016] kan hjælpe til
-analytisk at skelne mellem forskellig typer af digitalisering.
-
-Stilladsering er en pædagogisk metode
-til at løbe en læringsproces igang,
-ved i begynelsen at "opstille et stillads" omkring den lærende,
-som kan pilles ned igen,
-efterhånden som den lærende etablerer de fornødne evner
-til at arbejde selvstændigt.
-Udover som analytisk redskab,
-kan SAMR desuden anvendes til stilladsering af facilitatorer,
-om konstruktiv inddragelse af digitalisering
-[@Arantes2022].
-
-Den didaktiske strukturmodel *Digipro* [@Graf2021kap1].
-som perspektivering om anvendelse ved design af undervisning,
-
-## Åbne digitaliseringer til understøttelse af akademisk læsning
-
-@Wylie2018 konkluderer,
-at *aktive* former for digital læsning ikke svækker læring
-som det er tilfældet for passiv brug, sammenlignet med analog læsning.