diff options
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 33 |
1 files changed, 28 insertions, 5 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index b8f9753..94cfbeb 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -294,11 +294,24 @@ i deres daglige praksis. ## Mulige kilder -@Frederiksen_2016 om vejledning i brug af Hypothes.is. +@Pontis_2015 diskuterer eksisterende designmodeller +og foreslået en udvidelse af en udbredt model. +Denne tekst blev anvendt ved 1. semester på Humtek, +og kunne bruges som afsæt i undersøgelser om, +hvorvidt dens indeholdte viden kunne formidles bedre +indenfor problemorienteret projektlæring, +ved brug af af semantiske værktøjer til navigation og annotation +af begreber indenfor materialets vidensfelt. -@Jørgensen_2018 om FEDS-modellen. +@Bjørn_2006 undersøger problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning. -@Pontis_2015 som konkret eksempel på vidensmateriale udleveret i 1. semester, som kunne underbygges af semantiske værktøjer. +@Goy_2017 undersøger forbedring af burgeroplevelse ved kollaborativ annotation, +vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne. + +@Frederiksen_2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is. + +@Jørgensen_2018 introducerer TRIN-modellen +til undersøgelser af teknologiske systemer og artefakter. @Pressman_2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art. @@ -306,13 +319,17 @@ i deres daglige praksis. @Nielsen_2017 og @Diefenbach_2021 om kvaliteter ved Wikidata. -@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF reasoning engines, relevante ved et fremtidsscenarie hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer. +@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines), +relevante ved et fremtidsscenarie +hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, +men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer. @Liu_2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem. @Couch_2015 om prior art vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læreingsmaterialet. -@Venable_2016 om FEDS-metoden til organisering af evalueringer henover et projektforløb. +@Venable_2016 introducerer FEDS-metoden +til organisering af evalueringer henover et projektforløb. @Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data. @@ -452,3 +469,9 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. <!-- https://pad.degrowth.net/mJnfBHZ7Qr2W1Hu-QppL8A --> {{< include _gantt.qmd >}} + +# Punkter til næste mødes dagsorden + +* Gennemgå kilder + * Annotere relevans for alle allerede fundne kilder + * Diskutere om nogle kilder bør undersøges bredere (kildens kilder) |