aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/code
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r--code/index.qmd33
1 files changed, 28 insertions, 5 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index b8f9753..94cfbeb 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -294,11 +294,24 @@ i deres daglige praksis.
## Mulige kilder
-@Frederiksen_2016 om vejledning i brug af Hypothes.is.
+@Pontis_2015 diskuterer eksisterende designmodeller
+og foreslået en udvidelse af en udbredt model.
+Denne tekst blev anvendt ved 1. semester på Humtek,
+og kunne bruges som afsæt i undersøgelser om,
+hvorvidt dens indeholdte viden kunne formidles bedre
+indenfor problemorienteret projektlæring,
+ved brug af af semantiske værktøjer til navigation og annotation
+af begreber indenfor materialets vidensfelt.
-@Jørgensen_2018 om FEDS-modellen.
+@Bjørn_2006 undersøger problemorienteret projektlæring ved fjernundervisning.
-@Pontis_2015 som konkret eksempel på vidensmateriale udleveret i 1. semester, som kunne underbygges af semantiske værktøjer.
+@Goy_2017 undersøger forbedring af burgeroplevelse ved kollaborativ annotation,
+vha. semantisk klassificering af og ræsonnement om mærkatnavne.
+
+@Frederiksen_2016 vejleder bibliotekarer i brug af Hypothes.is.
+
+@Jørgensen_2018 introducerer TRIN-modellen
+til undersøgelser af teknologiske systemer og artefakter.
@Pressman_2018 vedr. at vores fokus nok vil være produkt mere end state-of-the-art.
@@ -306,13 +319,17 @@ i deres daglige praksis.
@Nielsen_2017 og @Diefenbach_2021 om kvaliteter ved Wikidata.
-@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF reasoning engines, relevante ved et fremtidsscenarie hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen, men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer.
+@Bento_2022 om kvaliteter ved RDF-baserede ræsonnementsmaskiner (reasoning engines),
+relevante ved et fremtidsscenarie
+hvor Scholia og Hypothes.is ikke blot knyttes sammen,
+men også påføres logisk ekstrapolering af "missing dots" i sammenlagte grafer.
@Liu_2022 om prior art vedr. semantisk bibliotekshåndteringssystem.
@Couch_2015 om prior art vedr. effektivisering af læring gennem strukturering af læreingsmaterialet.
-@Venable_2016 om FEDS-metoden til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
+@Venable_2016 introducerer FEDS-metoden
+til organisering af evalueringer henover et projektforløb.
@Janowicz_2014 om begrebet 5-stjernede data.
@@ -452,3 +469,9 @@ eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
<!-- https://pad.degrowth.net/mJnfBHZ7Qr2W1Hu-QppL8A -->
{{< include _gantt.qmd >}}
+
+# Punkter til næste mødes dagsorden
+
+* Gennemgå kilder
+ * Annotere relevans for alle allerede fundne kilder
+ * Diskutere om nogle kilder bør undersøges bredere (kildens kilder)