aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-04-07 16:41:32 +0200
committerIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-04-07 16:41:32 +0200
commitc08721a0586b150d280159a8fc556bc9f823f09d (patch)
treedb944dc2b747ab128037a5551f33aef2d46db3e5 /worlding
parentb0aa540ba6dbac045067b13c94c8f0eda695ff15 (diff)
add intro to undersøgelser
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_undersøgelser.qmd13
1 files changed, 13 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_undersøgelser.qmd b/worlding/_undersøgelser.qmd
index c201f8d..6a44bc1 100644
--- a/worlding/_undersøgelser.qmd
+++ b/worlding/_undersøgelser.qmd
@@ -1,5 +1,18 @@
# Undersøgelser
+Ernst beskriver i sin bog, hvordan læringsprocessen har 4 afgørende trin,
+i og med at læring er en handling.
+Kritikken af digitale værktøjer går på,
+at de kun kan understøtte brugeren på 3. trin, "hvordan".
+Et eksempel på det modsatte kan ses i grafvisualiseringens evne til
+at vise brugeren, hvad de mener de har lært.
+Ved konkret at visualisere, hvilke sammenhænge, brugeren har fået ud af teksten,
+får brugeren mulighed for at deltage i en iterativ proces
+af finjustering af grafen,
+indtil de sidder med en passende evaluering af læringsmaterialet.
+Læring kan altså siges at hjælpes på 4. trin, det evaluerende,
+gennem visse digitale værktøjer.
+
<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
[FIXME: