aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-30 22:42:37 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commit8391bfd3ab74c4110702077ef2081d0feea195aa (patch)
tree42eb7b9738330855b9776810ac556fd977c4210b /worlding
parenta611ad2636cfbe5c157fb70b87234dd202f729da (diff)
add conclusion to outline
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_outline.qmd20
1 files changed, 20 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_outline.qmd b/worlding/_outline.qmd
index 6ab127b..d1783fc 100644
--- a/worlding/_outline.qmd
+++ b/worlding/_outline.qmd
@@ -173,4 +173,24 @@ og dermed indgå i en tentakulær verdeningspraksis for læring.
### Konklusion
+Resultaterne af projektets undersøgelse peger på,
+at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces
+gennem flere kerneideer:
+
+1. Ved at arbejde med kontekster frem for indsnævringer,
+præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser,
+som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater.
+Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige.
+2. Hvis den lærende sætter et mål om 5-stjernet data
+inviterer det til ekspansiv motivation,
+da arbejdet med materialet så kræver også at arbejde med den kontekst,
+det indgår i.
+3. Undervisere kan tilsvarende motivere til affinitive læringsprocesser ved
+at referere til Scholia og bruge Hypothes.is i workshops.
+4. Ontologiseringen af indholdet kan bruges
+som metode til validering af digitaliseringer.
+Det er mere avanceret og komplekst at håndtere,
+men produktet er potentielt genbrugeligt ikke bare for eleven selv,
+men også for elever, undervisere og forskere fremadrettet.
+
### Perspektivering