aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-09 16:23:33 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commit5a9eb2593d6f803e7eccb2933bd62daad2f8a736 (patch)
tree8f1bb6aaf36bc2e7126eb35325c26829e83dc3c5 /worlding
parentab182044aee8420d7004c54879fc8587988b93d6 (diff)
clarification: mention original english word next to (potentially first ever) danish translation
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_læring.qmd2
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd
index ea33388..7de1c58 100644
--- a/worlding/_læring.qmd
+++ b/worlding/_læring.qmd
@@ -71,7 +71,7 @@ som en primært subjektorienteret aktivitet.
lige nu tilrettelægges læring baseret på ideen
om en overførelse af viden fra læreren til eleven.
Dette kalder Schraube den transmissive læringsmodel.
-Denne model resulterer i en form for "tvedelt" læring,
+Denne model resulterer i en form for "tvedelt" (bisected) læring,
som betragter læringsaktiviteten som et resultat af undervisning
og ikke af læring.
Problemet med den tvedelte læringsmodel er,