aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-05 14:04:12 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-05 14:04:36 +0200
commit1a98044af11b8d61069ac42d28045ef435ca28bb (patch)
treede6e79ca5cf4ce4340f8c59b4e637545f4d3f421 /worlding
parentcb8900a5f225a5c00011f0561e75f25d3285a329 (diff)
tighten personal motivation
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_intro.qmd13
1 files changed, 7 insertions, 6 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd
index af1d74d..12d9dff 100644
--- a/worlding/_intro.qmd
+++ b/worlding/_intro.qmd
@@ -10,13 +10,14 @@ På studiet fremhæves da også styrker ved at læse fysiske bøger
og tage håndskrevne noter,
men vi genkender ikke disse som styrkende for os.
-Individuelt har vi fundet og anvender redskaber
-til en alternativ digitalisering af materialet,
-som vi synes leder til mere intuitiv navigering
+Som akademiske studerende har vi sammensat en læseteknik,
+uafhængigt af vores formelle akademiske rammer,
+som vi synes leder til mere en intuitiv navigering
både tekstnært og blandt abstrakt begrebslige relationer.
-Vi oplever, at vores læseteknik, som vi har valgt at kalde 5-stjernet læsning,
-sætter os i dialog med vores tekstmateriale på en måde,
-som ikke afspejles i den videnskabelige litteratur på området.
+Vores læseteknik, som vi har valgt at kalde 5-stjernet læsning,
+involverer som centralt element en digitalisering af materialet,
+som vi oplever, sætter os i dialog med vores tekstmateriale på en måde,
+som vi ikke kan finde afspejlet i den videnskabelige litteratur på området.
Vi associerer typisk videnskabelige problemstillinger
med skyer af kompleksiteter.