summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-09 13:49:00 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commitc0bbc00911bddfa242495c677e7fd7025a240b12 (patch)
tree98e5357fa845761e3898c27a5fe7127b092fb8fb /worlding
parent8f4c661e18a2b340600df22850350c1f8b025bf3 (diff)
small wording tweaks
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r--worlding/_læring.qmd4
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd
index 91dbbdc..d3480b7 100644
--- a/worlding/_læring.qmd
+++ b/worlding/_læring.qmd
@@ -10,7 +10,7 @@ læring finder sted på digitalt.
Det er nu nemmere end nogensinde at blive distraheret, mens man lærer,
og det er denne problemstilling, Ernst Schraube belyser
i sin bog, "Digitalization and Learning as a Worlding Practice".
-I sin bog indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
+I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele
af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge,
hvilke aspekter der kan siges at være påvirket af digitaliseringen.
@@ -191,7 +191,7 @@ som fejlbarlig og begrænset i sin forståelse af verden.
Det er her, samtaler med andre repræsenterer en unik mulighed for læring.
Det er nemlig her, den såkaldte
*affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår sammen med andre.
-Læring kræver helt lavpraktisk et møde med mellem
+Læring kræver helt lavpraktisk et møde mellem
den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden.
I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld
af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring.