diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-09 13:49:00 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | c0bbc00911bddfa242495c677e7fd7025a240b12 (patch) | |
tree | 98e5357fa845761e3898c27a5fe7127b092fb8fb /worlding | |
parent | 8f4c661e18a2b340600df22850350c1f8b025bf3 (diff) |
small wording tweaks
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_læring.qmd | 4 |
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd index 91dbbdc..d3480b7 100644 --- a/worlding/_læring.qmd +++ b/worlding/_læring.qmd @@ -10,7 +10,7 @@ læring finder sted på digitalt. Det er nu nemmere end nogensinde at blive distraheret, mens man lærer, og det er denne problemstilling, Ernst Schraube belyser i sin bog, "Digitalization and Learning as a Worlding Practice". -I sin bog indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele +I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge, hvilke aspekter der kan siges at være påvirket af digitaliseringen. @@ -191,7 +191,7 @@ som fejlbarlig og begrænset i sin forståelse af verden. Det er her, samtaler med andre repræsenterer en unik mulighed for læring. Det er nemlig her, den såkaldte *affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår sammen med andre. -Læring kræver helt lavpraktisk et møde med mellem +Læring kræver helt lavpraktisk et møde mellem den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring. |