From c0bbc00911bddfa242495c677e7fd7025a240b12 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Thu, 9 May 2024 13:49:00 +0200 Subject: small wording tweaks --- "worlding/_l\303\246ring.qmd" | 4 ++-- 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) (limited to 'worlding') diff --git "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" index 91dbbdc..d3480b7 100644 --- "a/worlding/_l\303\246ring.qmd" +++ "b/worlding/_l\303\246ring.qmd" @@ -10,7 +10,7 @@ læring finder sted på digitalt. Det er nu nemmere end nogensinde at blive distraheret, mens man lærer, og det er denne problemstilling, Ernst Schraube belyser i sin bog, "Digitalization and Learning as a Worlding Practice". -I sin bog indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele +I bogen indrager Schraube psykologisk teori om de essentielle bestanddele af selve læringsprocessen for at nedbryde den og undersøge, hvilke aspekter der kan siges at være påvirket af digitaliseringen. @@ -191,7 +191,7 @@ som fejlbarlig og begrænset i sin forståelse af verden. Det er her, samtaler med andre repræsenterer en unik mulighed for læring. Det er nemlig her, den såkaldte *affinitive, selvorganiserende læringsproces* opstår sammen med andre. -Læring kræver helt lavpraktisk et møde med mellem +Læring kræver helt lavpraktisk et møde mellem den lærendes forståelse og en uoverenstemmighed med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser under den affinitive bevægelse i læring. -- cgit v1.2.3