diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-10 08:39:57 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:41 +0200 |
commit | 69124182b77adcc98b032a4f7977c426eecff565 (patch) | |
tree | 4cf608a904c0b69f847283d87a8bf390d301044a /worlding | |
parent | 0f246158998d30ba979c1370c8bb58fc9f74ae81 (diff) |
compound words: bevægelser i læring -> læringsbevægelser
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_læring.qmd | 4 |
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/worlding/_læring.qmd b/worlding/_læring.qmd index 4d6da4b..647a544 100644 --- a/worlding/_læring.qmd +++ b/worlding/_læring.qmd @@ -113,7 +113,7 @@ at finde essensen i de udforskede informationer Det er så at sige i denne proces at information bliver til visdom, da kerneideer ekstrapoleres fra deres kontekst. -Definitive og affinitive bevægelser i læring komplementerer hinanden +Definitive og affinitive læringsbevægelser komplementerer hinanden og hjælper den lærende fra det universelle til det konkrete og omvendt. i denne forståelse af læring står det mere klart, @@ -222,7 +222,7 @@ Læring kræver helt lavpraktisk et møde mellem den lærendes forståelse og en uoverensstemmelse med verden. I dialog med andre er der rig mulighed for at udforske et væld af forskellige forståelser -gennem affinitive bevægelser i læring. +gennem affinitive læringsbevægelser. *Intersubjektiv dialog*, som det kaldes, påtager sig en helt unik rolle i læringsprocessen. |