diff options
author | Ian Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com> | 2024-04-21 16:04:39 +0200 |
---|---|---|
committer | Ian Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com> | 2024-04-21 16:04:39 +0200 |
commit | 984628bc05e943e75534f5120de86f13ba1f5897 (patch) | |
tree | bcef8e6b629a9f65096f7ae2c4b44aed9efea956 /worlding | |
parent | 65b7ae30ba94c51e8385cafa063df4b8e4a5d3bc (diff) |
Add further elaboration on the qualitative leaps in learning
Diffstat (limited to 'worlding')
-rw-r--r-- | worlding/_teori_og_metode.qmd | 7 |
1 files changed, 7 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd index 3b804e7..340a4da 100644 --- a/worlding/_teori_og_metode.qmd +++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd @@ -148,6 +148,13 @@ learning." [@Schraube_2024, p. 114] Selve oplevelsen af denne uoverenstemmelse i en følelsesmæssig kontekst er altså et fundamentalt første skridt i hele læringshandlingen. +I situationer hvor den lærende sidder fast i sin udfoldelse af et emne, +præsenterer Ernst begrebet *kvalitative læringsspring*, +som kort kan defineres som en udfoldning af emnet på et dybere plan +end det flade udtryk hver genstand umiddelbart har. +Ved et læringsspring må den lærende affinitivt åbne sig +overfor nye principper for læringsprocessen. + ## Digitaliseringens problemer og potentiale for læring |