From 984628bc05e943e75534f5120de86f13ba1f5897 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Ian Valentin Christensen Date: Sun, 21 Apr 2024 16:04:39 +0200 Subject: Add further elaboration on the qualitative leaps in learning --- worlding/_teori_og_metode.qmd | 7 +++++++ 1 file changed, 7 insertions(+) (limited to 'worlding') diff --git a/worlding/_teori_og_metode.qmd b/worlding/_teori_og_metode.qmd index 3b804e7..340a4da 100644 --- a/worlding/_teori_og_metode.qmd +++ b/worlding/_teori_og_metode.qmd @@ -148,6 +148,13 @@ learning." [@Schraube_2024, p. 114] Selve oplevelsen af denne uoverenstemmelse i en følelsesmæssig kontekst er altså et fundamentalt første skridt i hele læringshandlingen. +I situationer hvor den lærende sidder fast i sin udfoldelse af et emne, +præsenterer Ernst begrebet *kvalitative læringsspring*, +som kort kan defineres som en udfoldning af emnet på et dybere plan +end det flade udtryk hver genstand umiddelbart har. +Ved et læringsspring må den lærende affinitivt åbne sig +overfor nye principper for læringsprocessen. + ## Digitaliseringens problemer og potentiale for læring -- cgit v1.2.3