diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-02 20:33:13 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-04-02 20:33:13 +0200 |
commit | b120b8f3ddee38bf9e8b72b7dfce4bcb41d321ac (patch) | |
tree | ce6663a2130bbf5f04f2285d287f3902c3c298dc /worlding/_problemformulering.qmd | |
parent | cff4620cc13e5971eb5996e51aa67b3dcaec897e (diff) |
split into chapters
Diffstat (limited to 'worlding/_problemformulering.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_problemformulering.qmd | 58 |
1 files changed, 58 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_problemformulering.qmd b/worlding/_problemformulering.qmd new file mode 100644 index 0000000..4e72fdf --- /dev/null +++ b/worlding/_problemformulering.qmd @@ -0,0 +1,58 @@ +# Problemformuleringen +Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring? +Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden? + +## Arbejdsspørgsmål +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* + +*Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?* + +<!--Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, til at sikre dækning af Design og Konstruktion--> + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +*Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger* + +--- + +## Problemformulering + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge +følgende problemstilling: + +> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes +> til at understøtte problemorienteret projektlæring? + +Problemstillingen har vi valgt at bryde op +i følgende underspørgsmål: + +<!-- Problemformuleringsspørgsmål fra vejleder +Kan PPL kernebegreber +som stilladsering, bridging og constructive alignment +danne inspiration +for nye grafteoribaserede læringsværktøjer +til universitetsstuderende? +--> +> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være +> for problemorienteret projektlæring +> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber +> som integreret del af læringsprocessen? + +<!-- +Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, +til at sikre dækning af TSA +--> + +> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is +> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber? + +<!-- +Underspørgsmål +om design og konstruktion af praktisk vejledning, +til at sikre dækning af Design og Konstruktion +--> + +> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is, +> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring? |