summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_problemformulering.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-02 20:33:13 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-02 20:33:13 +0200
commitb120b8f3ddee38bf9e8b72b7dfce4bcb41d321ac (patch)
treece6663a2130bbf5f04f2285d287f3902c3c298dc /worlding/_problemformulering.qmd
parentcff4620cc13e5971eb5996e51aa67b3dcaec897e (diff)
split into chapters
Diffstat (limited to 'worlding/_problemformulering.qmd')
-rw-r--r--worlding/_problemformulering.qmd58
1 files changed, 58 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_problemformulering.qmd b/worlding/_problemformulering.qmd
new file mode 100644
index 0000000..4e72fdf
--- /dev/null
+++ b/worlding/_problemformulering.qmd
@@ -0,0 +1,58 @@
+# Problemformuleringen
+Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring?
+Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden?
+
+## Arbejdsspørgsmål
+*Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?*
+
+*Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?*
+
+<!--Underspørgsmål om design og konstruktion af grafontologier, til at sikre dækning af Design og Konstruktion-->
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?*
+
+*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?*
+
+*Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger*
+
+---
+
+## Problemformulering
+
+Vi har i dette projekt valgt at undersøge
+følgende problemstilling:
+
+> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes
+> til at understøtte problemorienteret projektlæring?
+
+Problemstillingen har vi valgt at bryde op
+i følgende underspørgsmål:
+
+<!-- Problemformuleringsspørgsmål fra vejleder
+Kan PPL kernebegreber
+som stilladsering, bridging og constructive alignment
+danne inspiration
+for nye grafteoribaserede læringsværktøjer
+til universitetsstuderende?
+-->
+> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være
+> for problemorienteret projektlæring
+> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber
+> som integreret del af læringsprocessen?
+
+<!--
+Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system,
+til at sikre dækning af TSA
+-->
+
+> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is
+> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber?
+
+<!--
+Underspørgsmål
+om design og konstruktion af praktisk vejledning,
+til at sikre dækning af Design og Konstruktion
+-->
+
+> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is,
+> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring?