From b120b8f3ddee38bf9e8b72b7dfce4bcb41d321ac Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Tue, 2 Apr 2024 20:33:13 +0200 Subject: split into chapters --- worlding/_problemformulering.qmd | 58 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 58 insertions(+) create mode 100644 worlding/_problemformulering.qmd (limited to 'worlding/_problemformulering.qmd') diff --git a/worlding/_problemformulering.qmd b/worlding/_problemformulering.qmd new file mode 100644 index 0000000..4e72fdf --- /dev/null +++ b/worlding/_problemformulering.qmd @@ -0,0 +1,58 @@ +# Problemformuleringen +Hvordan kunne grafmodellering understøtte kollaborativ akademisk læring? +Hvordan anvendes sproget RDF til at beskrive og formidle viden? + +## Arbejdsspørgsmål +*Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til at abstrahere akademiske begreber som ontologier?* + +*Skal enhver ontologi være logisk konsekvent?* + + + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber designes, så de understøtter kollaborativ akademisk læring, og/eller hvordan kan eksisterende ontologier genbruges?* + +*Hvordan kunne en grafontologi omfattende akademiske begreber konkretiseres, eksempelvis ved statisk visualisering eller interaktiv digital/fysisk modellering, så materialiseringen understøtter kollaborativ akademisk læring?* + +*Kan integreringen af 5-stjernet data med RDF (Resource Description Framework) forbedre forelæsninger* + +--- + +## Problemformulering + +Vi har i dette projekt valgt at undersøge +følgende problemstilling: + +> Hvordan kunne redskaberne Scholia og Hypothes.is hensigtsmæssigt anvendes +> til at understøtte problemorienteret projektlæring? + +Problemstillingen har vi valgt at bryde op +i følgende underspørgsmål: + + +> Hvilke muligheder og begrænsninger kan der være +> for problemorienteret projektlæring +> i anvendelsen af digitale vidensnavigationsredskaber +> som integreret del af læringsprocessen? + + + +> Hvordan fungerer redskaberne Scholia og Hypothes.is +> i forhold til grafbaseret håndtering af videnskabelige begreber? + + + +> Hvordan kan studerende og forelæsere konkret vejledes i brug af Scholia og Hypothes.is, +> for en hensigtsmæssig understøttelse af problemorienteret projektlæring? -- cgit v1.2.3