summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_perspektivering.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-29 06:26:35 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commitba9f1d0acde270751cecf0a60c0b3d3ff2192dde (patch)
tree610947b4cd20628af69d82c0b532a3a995252d89 /worlding/_perspektivering.qmd
parentbee07b182eeb98590c395aec804035f3bd0907b3 (diff)
rename chapters to use english filenames with section prefix
Diffstat (limited to 'worlding/_perspektivering.qmd')
-rw-r--r--worlding/_perspektivering.qmd48
1 files changed, 0 insertions, 48 deletions
diff --git a/worlding/_perspektivering.qmd b/worlding/_perspektivering.qmd
deleted file mode 100644
index 955a18b..0000000
--- a/worlding/_perspektivering.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,48 +0,0 @@
-# Perspektivering
-
-Det kunne være interessant at undersøge empirisk,
-om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale
-indeholder didaktiske elementer.
-Altså om vores antagelse,
-for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt,
-om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale
-er gjort som en bevidst konstrueret øvelse
-med et læringsmæssigt formål.
-
-## Heterogene grupper af lærende
-
-Vi har undersøgt for og fundet styrker for indholdsmæssig læring
-ved brug af konkrete digitaliseringsværktøjer.
-Nogle af styrkerne ved de undersøgte redskaber
-vedrører en høj grad af fleksibilitet i brugen af dem,
-hvilket dog samtidigt skaber øget udfordring,
-særligt anvendt i større heterogene grupper:
-FIXME
-
-<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper
-
-<!--
-Mulig videre forskning og udvikling på området
---FIXME>
-
-Skitsere hvordan vi ville have grebet de tiltag an,
-som vi har skitseret men ikke nåede at dykke tilstrækkeligt ned i
-til at kunne medtage mere substantielt i rapporten.
-
-Reflektere over
-hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer
-kan styrke muligheden for brugen af de undersøgte teknologier.
-
-Overveje hvordan konkurrence,
-bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft,
-kunne påvirke de undersøgte teknologier,
-eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access].
-
-[Diamond Open Access]: https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_open_access
-
-Kan Scholia siges at være "decolonial politics of matter"
-(som beskrevet i Ernst Schraubes bog s. 50),
-idet det understøtter åbne associeringer for viden,
-fremfor at diktere en bestemt ontologisk struktur?
-
--->