diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-05-29 06:26:35 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 17:35:42 +0200 |
commit | ba9f1d0acde270751cecf0a60c0b3d3ff2192dde (patch) | |
tree | 610947b4cd20628af69d82c0b532a3a995252d89 /worlding/_perspectives.qmd | |
parent | bee07b182eeb98590c395aec804035f3bd0907b3 (diff) |
rename chapters to use english filenames with section prefix
Diffstat (limited to 'worlding/_perspectives.qmd')
-rw-r--r-- | worlding/_perspectives.qmd | 48 |
1 files changed, 48 insertions, 0 deletions
diff --git a/worlding/_perspectives.qmd b/worlding/_perspectives.qmd new file mode 100644 index 0000000..955a18b --- /dev/null +++ b/worlding/_perspectives.qmd @@ -0,0 +1,48 @@ +# Perspektivering + +Det kunne være interessant at undersøge empirisk, +om tekniske "benspæn" i udleveringen af læringsmateriale +indeholder didaktiske elementer. +Altså om vores antagelse, +for nogel læringsfacilitatorer eller måske mere generelt, +om eksempelvis brug af fotokopieret fremfor semantisk opmærket læringsmateriale +er gjort som en bevidst konstrueret øvelse +med et læringsmæssigt formål. + +## Heterogene grupper af lærende + +Vi har undersøgt for og fundet styrker for indholdsmæssig læring +ved brug af konkrete digitaliseringsværktøjer. +Nogle af styrkerne ved de undersøgte redskaber +vedrører en høj grad af fleksibilitet i brugen af dem, +hvilket dog samtidigt skaber øget udfordring, +særligt anvendt i større heterogene grupper: +FIXME + +<!-- FIXME: noter fra tidl. grupper + +<!-- +Mulig videre forskning og udvikling på området +--FIXME> + +Skitsere hvordan vi ville have grebet de tiltag an, +som vi har skitseret men ikke nåede at dykke tilstrækkeligt ned i +til at kunne medtage mere substantielt i rapporten. + +Reflektere over +hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer +kan styrke muligheden for brugen af de undersøgte teknologier. + +Overveje hvordan konkurrence, +bl.a. fra markeder som modarbejder copyleft, +kunne påvirke de undersøgte teknologier, +eksempelvis belyst gennem [Diamond Open Access]. + +[Diamond Open Access]: https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_open_access + +Kan Scholia siges at være "decolonial politics of matter" +(som beskrevet i Ernst Schraubes bog s. 50), +idet det understøtter åbne associeringer for viden, +fremfor at diktere en bestemt ontologisk struktur? + +--> |