summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_method.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-02 14:33:23 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:42 +0200
commit0a9425783a2945b2a71f0394c4952bf485fa5ecc (patch)
tree63a8c186093e4d52c94baaf123a173b456d8e78f /worlding/_method.qmd
parentb478d589b462ad8652223e40d632a1955a3e4f0b (diff)
drop Scholia as more than periferal object for examination
Diffstat (limited to 'worlding/_method.qmd')
-rw-r--r--worlding/_method.qmd6
1 files changed, 3 insertions, 3 deletions
diff --git a/worlding/_method.qmd b/worlding/_method.qmd
index 811358d..c29fbbc 100644
--- a/worlding/_method.qmd
+++ b/worlding/_method.qmd
@@ -28,9 +28,9 @@ Læseteknikken 5-stjernet læsning omfatter:
vha. en samling af POSIX-software,
væsentligst Python-biblioteket rdflib.
-Disse digitaliseringsrelaterede redskaber
-vil vi analysere som teknologiske systemer,
-og digitaliseringerne de skaber som teknologiske artefakter,
+Blandt disse digitaliseringsrelaterede redskaber
+vil vi analysere Hypothes.is som teknologiske system,
+og digitaliseringerne det skaber som teknologiske artefakter,
ifølge den filosofiske teori om teknologi i @deVries2016.
Vi vil desuden undersøge deres indvirkning i læring
vha. teorien for tentakulær læring [@Schraube2024].