summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_intro.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-06-04 11:09:33 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:38:55 +0200
commit9583a5360511be4eb19e855fa49857d0a1c2d899 (patch)
tree155bd96bb006e40489efdecc23c89c84a1c01a4b /worlding/_intro.qmd
parent0cc08776f6bfc1cd1930e63e5b6a04d496948843 (diff)
remove unnecessary text from work questions
Diffstat (limited to 'worlding/_intro.qmd')
-rw-r--r--worlding/_intro.qmd50
1 files changed, 2 insertions, 48 deletions
diff --git a/worlding/_intro.qmd b/worlding/_intro.qmd
index 3409608..18939e1 100644
--- a/worlding/_intro.qmd
+++ b/worlding/_intro.qmd
@@ -36,7 +36,7 @@ Vi opstiller derfor hypotesen om,
at det måske omvendt er muligt,
at 5-stjernet læsning gennem skærpet navigation af læringsemner
bidrager til en mere "spraglet" læsning af akademiske tekster
-rent faktisk understøtter vores læring.
+og dermed rent faktisk understøtter vores læring.
## Problemformulering
@@ -59,55 +59,9 @@ i en række arbejdsspørgsmål:
> Hvilke betingelser er gældende for at kunne opnå dybere læring?
-Her regner vi med at komme ind på Schraubes teori om tentakulær læring og
-Illeris' forståelse af læring
-som bestående af kommunikation, omverden og den lærende.
-Schraube beskriver selv en sammenhæng mellem læringens bestanddele og
-studerendes oplevelser med digitalisering.
-Vi opstiller den hypotese,
-at visse digitale muligheder for at lære er udeladt i Schraubes undersøgelse,
-da de ikke anvendes i en bredere kontekst i forvejen og
-derfor ikke fremgår af hans empiri.
-
> Hvilken funktionalitet karakteriserer vores læseteknik?
-> Hvordan påvirker vores læseteknik læringsprocessen?
-
-Svar:
-Læseteknikken undgår at flytte fokus fra læringsemnet til dets digitalisering.
-Dermed er dog ikke givet, at læring bliver dybere, men der er potentiale.
-
-På baggrund af svaret på forrige arbejdsspørgsmål vil vi undersøge,
-på hvilke andre måder den lærende kan gå i dialog med verden digitalt.
-Her forventer vi at undersøge et par forskellige værktøjer og
-sætte dem i konteksten af teorier om læring.
-
-Vi forventer at kunne argumentere for,
-at visse digitale redskaber
-kan anvendes til at understøtte læring som verdeningspraksis,
-da de styrker forankring af eksakt viden
-og samtidigt stimulerer til legende udforskning af flerdimensionelle ambiguiteter.
-
-> Hvordan fungerer nuværende digitale værktøjer
-> som kan understøtte indholdsmæssig læring?
-
-Her vil vi inddrage TSA til at analysere et digitalt værktøj,
-som vi har udvalgt på baggrund af svaret på forrige spørgsmål.
-Vi vil konkret undersøge værktøjet Hypothes.is,
-og perifært omtale Scholia og Markdown,
-som også indgår i vores læseteknik.
-
-> Hvilken læringspraksis kunne inddrage værktøjer som Hypothes.is
-> til at understøtte indholdsmæssig læring digitalt?
-
-Her vil vi skitsere,
-hvordan undervisere i Moodle kunne hyperlinke til ressourcer i Scholia,
-udlevere digitalt læringsmateriale som fungerer med hypothes.is
-(dvs. ældre inscannede tekster er forbedret med OCR-scanning),
-og udlevere præsentationer i PDF-format fremfor proprietære formater
-med alle citater hyperlinket til hypothes.is,
-alle diagrammer hyperlinket til deres kilde,
-og licens hyperlinket til <https://spdx.org/>.
+> Hvordan påvirker vores læseteknik læringsprocessen?
<!--
## Begrundelsen for RUC's tilgang til læring