aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_conclusion.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-06-05 11:49:06 +0200
committerIan Valentin Christensen <valentianchristensen@gmail.com>2024-06-05 11:49:06 +0200
commit32f49c149ec047e58c60dd1f5c70b548d3473c68 (patch)
tree33e5ecf5f6be86c24e2b813b50526503b681cc37 /worlding/_conclusion.qmd
parent1bec7f68cef11b0ca9e8c7389c7e23ef78fcc458 (diff)
fixes and suggestions for conclusion
Diffstat (limited to 'worlding/_conclusion.qmd')
-rw-r--r--worlding/_conclusion.qmd11
1 files changed, 7 insertions, 4 deletions
diff --git a/worlding/_conclusion.qmd b/worlding/_conclusion.qmd
index 1d45d72..027afd5 100644
--- a/worlding/_conclusion.qmd
+++ b/worlding/_conclusion.qmd
@@ -17,9 +17,9 @@ Hypothes.is udvider læringsemnets kontekst vha. offentlige annotationer,
idet den studerende gennem sin læsning kan deltage i en dialog med andre læsere.
Den affinitive bevægelse understøttes dermed potentielt,
da intersubjektiv dialog kan blive en naturlig del af at fordybe sig i en tekst.
-Scholia, anvendt nysgerrigt og konstruktivistisk som wiki frem for søgemaskine,
-kan indgå i denne verdeningspraksis,
-til en dialogiserende proces også i forhold til definering af begreber.
+
+Ved ekspertinterview med forfatteren til @Schraube2024 bekræftes det,
+at konklusionerne i projektet bidrager til teorien om tentakulær læring.
Resultaterne af projektets undersøgelse peger på,
at 5-stjernet læsning bedre understøtter den tentakulære læringsproces
@@ -29,6 +29,7 @@ gennem flere kerneideer:
præges læringsprocesser i højere grad af affinitive bevægelser,
som kan skabe kontast til studiets krav på definitive, målbare resultater.
Her kan digitaliseringsværktøjer også være anvendelige.
+<!-- FIXME: slet punkt 2, 3? erstat med hvad? -->
2. Hvis den lærende sætter et mål om 5-stjernet data,
inviterer det til ekspansiv motivation,
da arbejdet med materialet så også kræver et arbejde med den kontekst,
@@ -36,7 +37,9 @@ det indgår i.
3. Undervisere kan tilsvarende motivere til affinitive læringsprocesser ved
at referere til Scholia og bruge Hypothes.is i workshops.
4. Ontologiseringen af indholdet kan bruges
-som metode til validering af digitaliseringer.
+som metode til at udvikle en fælles kontekst.
+Kvaliteten af data i denne proces kan styrke det kollaborative element,
+og 5-stjernet data er ideelt.
Det er mere avanceret og komplekst at håndtere,
men produktet er potentielt genbrugeligt ikke bare for eleven selv,
men også for elever, undervisere og forskere fremadrettet.