summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/worlding/_bilag_3.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-07 15:49:58 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-04-07 15:49:58 +0200
commitfa1ff706f60af74430b02d9b8606472466836219 (patch)
tree6f87c6a35e88d57aea5c9527ca5e45a3c36d9d9e /worlding/_bilag_3.qmd
parent2a44cad67b348c69c2c00365dc50d2d48cb151c4 (diff)
tighten and rename appendices
Diffstat (limited to 'worlding/_bilag_3.qmd')
-rw-r--r--worlding/_bilag_3.qmd114
1 files changed, 0 insertions, 114 deletions
diff --git a/worlding/_bilag_3.qmd b/worlding/_bilag_3.qmd
deleted file mode 100644
index 82f782f..0000000
--- a/worlding/_bilag_3.qmd
+++ /dev/null
@@ -1,114 +0,0 @@
-# Bilag 3 - mødereferater
-
-## Supergruppemøde 18/3
-
-* Ordstyrer: Ian Valentin
-* Referant: Sebastian
-* Første punkt
- * Alle skal tjekke crab.fit, og se om alle kan på de rigtige dage.
-* Umiddelbart er alle på til et supergruppemøde hver uge
- * Tid: Hver onsdag, efter forlæsning eller kl. 12.
- * Det er okay hvis man en dag ikke kan
- * Det kan også være online
-* Skrivestil
- * (udskudt til alle grupper har en smule erfaring med bruge HedgeDoc)
-* Algoritmer
- * Kode-gruppens opgave handler faktisk ikke rigtigt om grafteori,
- men fokuserer på programmer som underliggende har med grafteori at gøre
-* Klassificeringer
- * Hvis du skulle kigge på mellemøsten og skulle sætte det i bås,
- * Hvad er det der sker?
- * Semantik vil sige at man sætter et label på ting
- * Hvis man ser på en tekst, så prøv at sætte labels på.
-* Ian anbefaler protogé
-* Ian fremviser Scholia og Hypothes.is til use gruppen
-* Fælleslæsning
- * Jonas mener ikke der er noget vi skal læse
-
-## 3. Vejledermøde 19/3
-
-* Vi snakker kort om den anden gruppes problemformuleringsseminar
-* Hans fortæller at det er blevet bedre,
- * Mener stadig at det er "sprængfyldt"
- * Vi skal fjerne kollaborativ læring
-* Hans mener at alt er blevet MEGET bedre og at det er mere sammenhængende.
- * Vi har et klart projekt!
-* Vi laver en IT forundersøgelse
- * Vi foretager den på en speciel måde
- * Normalt ville den tage udgangspunkt i at der er en brugersituation
- * slutbruger: Virker lortet?
- * Ansætter slutbrugeren
- * Stakeholderanalyse
- * Kigge på eksisterende systemer
- * Hvor kan vi optimere vores økonomiske input
- * Der eksisterer en måde at kigge på eksisterende teknologi
- * PPL
- * Ideen om det semantiske web
- * Er der en harmoni mellem disse?
- * Meget anderledes
- * Grafteori er et delgrundlag til at lave vores projekt
- * Det handler ikke om hvad grafteori er, men hvordan det bliver brugt
-* ANT er en fælde
-* Det, vejleder nævner, "lugter" af aktionsforskning
-* "Postfænomenologisk"
- * Hvordan påvirker teknologi mennesker?
- * F.eks. hvordan påvirker Moodle studerende
-* Hvordan vil vi bygge med lego der er digitalt?
-* Noget andet end det nuværende er optimalt
-* Ikke bygge noget ud fra en teknologi som lige er muligt
-* Det handler ikke om at vi specifikt skal forstå ppl
- * Hvad er det for en del af det der er fast?
-* postphenomenological invesigtations
-
-## Problemformuleringsseminar
-
-* Mange af deres noter har vi kigget på
-* Ikke nævne f.eks. OCR i indledningen
-* Vi mangler belæg til vores påstande - udddyb mere og brug flere citater
-* Mere på semesterbindingen - Skeive mere om hvilken dimmension vi vil koble til
-* De overlevede at vi sendte pfs som en prototype
-* Vær realistiske!
-* Det er så godt at vi vil bruge Sine som et ekspertintverview!
-* Hvordan kan disse digitale redskaber blive anvendt(scho. hyp.)?
-* Starte med at læse os ind på hvem sine og hendes far er
-* Vi skal ikke skrive skole eller undervisning.
-* Det er en god idé at læse knud's bøger om PPL og læring
- (Bogen hedder "læring")
- * Knud Illeris
- * Vi skal finde bibliotikar
-* Lærignsfællesskaber - som ruc prøver at rammesætte
-* At bygge redskaber rundt om PPL - i stedet for at sætte PPL i en boks
-* Hvordan kan man bruge en database som scholia
- i et kollektivt læringsfællsskab som ruc er en del af.
-* Hvordan skal læringmiljhøet tilrættelækkes så det kan bruges kollektivt
-* Ruc skal så understøtte det så det ikke bare er noget der foregår derhjemme
-* Kan man gøre det til en del af rucs egne værktøjer,
- som der bliver præsenteret til nye elever
-* "Digitale træthed"
-* Hvordan validere vi viden fra værktøjer som hypothesis og scholia
-* Hvilke udfordringer og potentialer rummer scholia
- for at kunne understøtte et læringsmiljø -
- Hvilke problemer knytter sig til det
- * læring mellem udvikling og tilpasnign -> Knud Illeris
- * Læringsteorier -> Knud Illeris
-* Udfordringer og potentialer af integration af scholia med ruc <- igen
-* Flere arbejdsspørgsmål
- * Hvad er problemorienteret læring?
- * Knud Illeris
- * Hvad peger teori på?
- * Hvad er centralt i et problemorienteret læringsmiljø?
- * Hvad peger forskning på er centralt?
-* Ruc har uudnyttede muligheder
-* problemer med IT
- * Hvad er potentialet af denne "nye" teknologi
- * Ikke skyde ned på rucs eksisterende it,
- men kigge med afsæt af ppl, hvordan kan vi så understøtte PPL
-* Nye teknologier tager udgangspunkt i "nye" mennesker
- * Man bliver hurtigt gammel i IT
-* Nogle skal hjælpe til af formidle teknologi - punktum.
-* "i mit hoved er ruc stadig et foregangsuniversitet"
-* Vi mangler metodeafsnit
- * Hvilken viden regner vi med at opnå?
- * hvilke teorier og begreber vil vi anvende
- * hvem vil vi tale med
-* Teknologidelen dykker ned i postfænomenologi