diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-04 18:57:31 +0200 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-06-05 11:22:04 +0200 |
commit | 1605d3018d8689831c7050bd388159b1fa3a84b4 (patch) | |
tree | 9db800e530f6c502026c8c284970d3737ba156b4 /interview/expert1/index.qmd | |
parent | 30c4f9733ff27cc4881bd4d4c4f9092eb21e094a (diff) |
visible timestamps in interviews
Diffstat (limited to 'interview/expert1/index.qmd')
-rw-r--r-- | interview/expert1/index.qmd | 74 |
1 files changed, 37 insertions, 37 deletions
diff --git a/interview/expert1/index.qmd b/interview/expert1/index.qmd index d9b7a1a..af750e7 100644 --- a/interview/expert1/index.qmd +++ b/interview/expert1/index.qmd @@ -16,24 +16,24 @@ Deltagere: --- -<strong id=7>Ernst</strong>: +[[00:00:07]]{#7} **Ernst**: jeg undrer mig lidt fordi den bog snakker om noget · og jeg tror I er interesserede i det her · hvad den bog siger noget om [Ernst tegner et punkt og en linje på et stykke papir] -<strong id=16>Ernst</strong>: +[[00:00:16]]{#16} **Ernst**: og så er I interesserede i den der · hvad siger den om den · men faktisk er jeres interesse i det her · eller er det forkert -<strong id=23>Jonas</strong>: +[[00:00:23]]{#23} **Jonas**: det kommer an på hvad det er der er her · og hvad det er der er her -<strong id=27>Ernst</strong>: +[[00:00:27]]{#27} **Ernst**: det her er fænomenet og den særlige problemstilling i vores verden · og bogen siger noget om det · om digitalisering og læring @@ -41,40 +41,40 @@ om digitalisering og læring [Ernst peger på punktet som bogen, og på linjen som digitalisering og læring] -<strong id=37>Ernst</strong>: +[[00:00:37]]{#37} **Ernst**: men den siger noget · den snakker noget om problemer her · og jeg tror I er interesserede i hvorfor · altså en bog i sig selv er uinteressant -<strong id=46>Ernst</strong>: +[[00:00:46]]{#46} **Ernst**: kun fordi den siger noget I er interesserede i -<strong id=49>Jonas</strong>: +[[00:00:49]]{#49} **Jonas**: Jeg tror vi bliver nødt til at fortælle om hvad vores projekt går ud på · fordi -<strong id=52>Jonas</strong>: +[[00:00:52]]{#52} **Jonas**: jeg tror faktisk at vi er tættere på det end på det -<strong id=56>Ernst</strong>: +[[00:00:56]]{#56} **Ernst**: jeg lytter til jer -<strong id=58>Jonas</strong>: +[[00:00:58]]{#58} **Jonas**: vil du prøve eller skal jeg prøve -<strong id=60>Ian</strong>: +[[00:01:00]]{#60} **Ian**: Nej du må gerne prøve -<strong id=62>Jonas</strong>: +[[00:01:02]]{#62} **Jonas**: jeg prøver · okay -<strong id=64>Jonas</strong>: +[[00:01:04]]{#64} **Jonas**: abstrakt set så er vi interesserede . vi føler at vi tænker i grafer · i modeller af verden -<strong id=75>Jonas</strong>: +[[00:01:15]]{#75} **Jonas**: når vi prøver at lede efter · når vi lytter til undervisningen hvor vi bliver introduceret til stof · så leder vi efter hvordan kan det matche op · @@ -82,7 +82,7 @@ hvordan kan vi udkrystallisere en model inden i hovedet · for det stof vi prøver at lære · vi prøver at forstå stof gennem modeller -<strong id=91>Jonas</strong>: +[[00:01:31]]{#91} **Jonas**: ikke gennem løsninger eller gennem facitlister men gennem måder vi kan navigere rundt i det · nogle pejlemærker i stoffet som gør at · det dér det er væsentligt · @@ -92,29 +92,29 @@ det er centrum · det er essentielt · sådan nogle ting -<strong id=110>Jonas</strong>: +[[00:01:50]]{#110} **Jonas**: så når vi får udleveret læringsmateriale · så leder vi efter · hvor er pejlemærkerne i materialet -<strong id=118>Jonas</strong>: +[[00:01:58]]{#118} **Jonas**: og en af de ting vi arbejder med som vi er fascineret af i alt det her · det er · som værktøj der er vi fascineret af teknik det er derfor vi har valgt humtech sandsynligvis -<strong id=131>Jonas</strong>: Og så støder vi på dig og en bog som snakker om · +[[00:02:11]]{#131} **Jonas**: Og så støder vi på dig og en bog som snakker om · processen at lære · stillet op imod digitalisering -<strong id=143>Jonas</strong>: +[[00:02:23]]{#143} **Jonas**: så jeg mistænker at · nej det er ikke problemerne med krisen i verden i dag og manglen på læring · men det er i stedet for selve den · spændingen mellem digitalisering og det at lære · det er stofområdet -<strong id=165>Jonas</strong>: +[[00:02:45]]{#165} **Jonas**: jeg er selv nu nysgerrig på at prøve at belyse · vores vinkel er at vi siger · nogle konkrete værktøjer som er digitale mener vi · @@ -122,7 +122,7 @@ antager vi · er understøttende for dybere læring · for tentakulær læring hvis vi forstår bogen rigtigt -<strong id=189>Jonas</strong>: +[[00:03:09]]{#189} **Jonas**: og så er det interessant at den bog · efter vores læsning af den · og det er det vil vi gerne snakke med dig om hvordan det er · @@ -143,18 +143,18 @@ og jeg vil gerne skrive under på at det der er populært af IT-udstyr er ikke g men det er muligt at aktivt bruge · anvende digitale værktøjer til understøttelse af dybere læring -<strong id=267>Jonas</strong>: +[[00:04:27]]{#267} **Jonas**: Nu tror jeg at jeg stopper · det var længe jeg skulle snakke · kan du følge lidt hvor vi er henad -<strong id=275>Ernst</strong>: +[[00:04:35]]{#275} **Ernst**: skal jeg allerede sige noget -<strong id=276>Ian</strong>: +[[00:04:36]]{#276} **Ian**: du må meget gerne sige noget -<strong id=279>Ernst</strong> +[[00:04:39]]{#279} **Ernst** altså først vil jeg sige at jeg er glad for hvad I tænker og hvordan · og jeg synes at I er i hjertet af hvad bogen handler om og faktisk er det · @@ -171,7 +171,7 @@ ah den er for hurtig · der er også · for den indholdsmæssige kan det digitale også måske hjælpe -<strong id=317>Ernst</strong>: +[[00:05:17]]{#317} **Ernst**: hvis I læser bogen præcist så står der · det er et stort spørgsmål · der står ikke at den kan ikke · @@ -210,11 +210,11 @@ og jeg har selvfølgelig også ikke det sidste svar · men jeg siger at vi skal tænke over det · jeg siger ikke at man skal ikke tænke · -<strong id=417>Jonas</strong>: +[[00:06:57]]{#417} **Jonas**: ja det har jeg heller ikke · det vil jeg heller ikke ?(sige)? -<strong id=419>Ernst</strong>: +[[00:06:59]]{#419} **Ernst**: fordi man skal bruge · og derfor ingen kommaer · digitalisering and learning as a worlding practice · @@ -225,17 +225,17 @@ altså jeg følger jer · og så kan jeg · så skal man tænke det videre -<strong id=440>Ernst</strong>: +[[00:07:20]]{#440} **Ernst**: een lille ting · jeg vil ikke kalde digitaliseringen "digitale værktøjer" · jeg har et problem med værktøjer · det er · værktøjer · -<strong id=448>Jonas</strong>: +[[00:07:28]]{#448} **Jonas**: fordi det er operationelt i sin (uf) -<strong id=452>Ernst</strong>: +[[00:07:32]]{#452} **Ernst**: rigtigt det er kun instrumentalt · instrumentering er kun · åh jeg gør noget med dem · @@ -252,7 +252,7 @@ skal vi forstå · Også med chat_G_P_T for eksempel · med alle de digitale ting -<strong id=474>Jonas</strong>: +[[00:07:54]]{#474} **Jonas**: så du tænker på stofligheden af det · ligesom worlding så er det digitalisering · fordi det er processen i det · @@ -260,22 +260,22 @@ det er [telefon ringer] -<strong id=482>Ernst</strong>: +[[00:08:02]]{#482} **Ernst**: ja -<strong id=482>Jonas</strong>: +[[00:08:02]]{#482} **Jonas**: Jeg skal lige dræbe den her -<strong id=484>Ernst</strong>: +[[00:08:04]]{#484} **Ernst**: de maskiner de gør noget · de ringer -<strong id=488>Ian</strong>: +[[00:08:08]]{#488} **Ian**: de distraherer [alle griner] -<strong id=490>Ernst</strong>: +[[00:08:10]]{#490} **Ernst**: ja [resterende interview udeladt] |