summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/interview/expert1/index.qmd
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 18:57:31 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-05 11:22:04 +0200
commit1605d3018d8689831c7050bd388159b1fa3a84b4 (patch)
tree9db800e530f6c502026c8c284970d3737ba156b4 /interview/expert1/index.qmd
parent30c4f9733ff27cc4881bd4d4c4f9092eb21e094a (diff)
visible timestamps in interviews
Diffstat (limited to 'interview/expert1/index.qmd')
-rw-r--r--interview/expert1/index.qmd74
1 files changed, 37 insertions, 37 deletions
diff --git a/interview/expert1/index.qmd b/interview/expert1/index.qmd
index d9b7a1a..af750e7 100644
--- a/interview/expert1/index.qmd
+++ b/interview/expert1/index.qmd
@@ -16,24 +16,24 @@ Deltagere:
---
-<strong id=7>Ernst</strong>:
+[[00:00:07]]{#7} **Ernst**:
jeg undrer mig lidt fordi den bog snakker om noget ·
og jeg tror I er interesserede i det her ·
hvad den bog siger noget om
[Ernst tegner et punkt og en linje på et stykke papir]
-<strong id=16>Ernst</strong>:
+[[00:00:16]]{#16} **Ernst**:
og så er I interesserede i den der ·
hvad siger den om den ·
men faktisk er jeres interesse i det her ·
eller er det forkert
-<strong id=23>Jonas</strong>:
+[[00:00:23]]{#23} **Jonas**:
det kommer an på hvad det er der er her ·
og hvad det er der er her
-<strong id=27>Ernst</strong>:
+[[00:00:27]]{#27} **Ernst**:
det her er fænomenet og den særlige problemstilling i vores verden ·
og bogen siger noget om det ·
om digitalisering og læring
@@ -41,40 +41,40 @@ om digitalisering og læring
[Ernst peger på punktet som bogen,
og på linjen som digitalisering og læring]
-<strong id=37>Ernst</strong>:
+[[00:00:37]]{#37} **Ernst**:
men den siger noget ·
den snakker noget om problemer her ·
og jeg tror I er interesserede i hvorfor ·
altså en bog i sig selv er uinteressant
-<strong id=46>Ernst</strong>:
+[[00:00:46]]{#46} **Ernst**:
kun fordi den siger noget I er interesserede i
-<strong id=49>Jonas</strong>:
+[[00:00:49]]{#49} **Jonas**:
Jeg tror vi bliver nødt til at fortælle om hvad vores projekt går ud på ·
fordi
-<strong id=52>Jonas</strong>:
+[[00:00:52]]{#52} **Jonas**:
jeg tror faktisk at vi er tættere på det end på det
-<strong id=56>Ernst</strong>:
+[[00:00:56]]{#56} **Ernst**:
jeg lytter til jer
-<strong id=58>Jonas</strong>:
+[[00:00:58]]{#58} **Jonas**:
vil du prøve eller skal jeg prøve
-<strong id=60>Ian</strong>:
+[[00:01:00]]{#60} **Ian**:
Nej du må gerne prøve
-<strong id=62>Jonas</strong>:
+[[00:01:02]]{#62} **Jonas**:
jeg prøver ·
okay
-<strong id=64>Jonas</strong>:
+[[00:01:04]]{#64} **Jonas**:
abstrakt set så er vi interesserede .
vi føler at vi tænker i grafer ·
i modeller af verden
-<strong id=75>Jonas</strong>:
+[[00:01:15]]{#75} **Jonas**:
når vi prøver at lede efter ·
når vi lytter til undervisningen hvor vi bliver introduceret til stof ·
så leder vi efter hvordan kan det matche op ·
@@ -82,7 +82,7 @@ hvordan kan vi udkrystallisere en model inden i hovedet ·
for det stof vi prøver at lære ·
vi prøver at forstå stof gennem modeller
-<strong id=91>Jonas</strong>:
+[[00:01:31]]{#91} **Jonas**:
ikke gennem løsninger eller gennem facitlister men gennem måder vi kan navigere rundt i det ·
nogle pejlemærker i stoffet som gør at ·
det dér det er væsentligt ·
@@ -92,29 +92,29 @@ det er centrum ·
det er essentielt ·
sådan nogle ting
-<strong id=110>Jonas</strong>:
+[[00:01:50]]{#110} **Jonas**:
så når vi får udleveret læringsmateriale ·
så leder vi efter ·
hvor er pejlemærkerne i materialet
-<strong id=118>Jonas</strong>:
+[[00:01:58]]{#118} **Jonas**:
og en af de ting vi arbejder med som vi er fascineret af i alt det her ·
det er ·
som værktøj der er vi fascineret af teknik
det er derfor vi har valgt humtech sandsynligvis
-<strong id=131>Jonas</strong>: Og så støder vi på dig og en bog som snakker om ·
+[[00:02:11]]{#131} **Jonas**: Og så støder vi på dig og en bog som snakker om ·
processen at lære ·
stillet op imod digitalisering
-<strong id=143>Jonas</strong>:
+[[00:02:23]]{#143} **Jonas**:
så jeg mistænker at ·
nej det er ikke problemerne med krisen i verden i dag og manglen på læring ·
men det er i stedet for selve den ·
spændingen mellem digitalisering og det at lære ·
det er stofområdet
-<strong id=165>Jonas</strong>:
+[[00:02:45]]{#165} **Jonas**:
jeg er selv nu nysgerrig på at prøve at belyse ·
vores vinkel er at vi siger ·
nogle konkrete værktøjer som er digitale mener vi ·
@@ -122,7 +122,7 @@ antager vi ·
er understøttende for dybere læring ·
for tentakulær læring hvis vi forstår bogen rigtigt
-<strong id=189>Jonas</strong>:
+[[00:03:09]]{#189} **Jonas**:
og så er det interessant at den bog ·
efter vores læsning af den ·
og det er det vil vi gerne snakke med dig om hvordan det er ·
@@ -143,18 +143,18 @@ og jeg vil gerne skrive under på at det der er populært af IT-udstyr er ikke g
men det er muligt at aktivt bruge ·
anvende digitale værktøjer til understøttelse af dybere læring
-<strong id=267>Jonas</strong>:
+[[00:04:27]]{#267} **Jonas**:
Nu tror jeg at jeg stopper ·
det var længe jeg skulle snakke ·
kan du følge lidt hvor vi er henad
-<strong id=275>Ernst</strong>:
+[[00:04:35]]{#275} **Ernst**:
skal jeg allerede sige noget
-<strong id=276>Ian</strong>:
+[[00:04:36]]{#276} **Ian**:
du må meget gerne sige noget
-<strong id=279>Ernst</strong>
+[[00:04:39]]{#279} **Ernst**
altså først vil jeg sige at jeg er glad for hvad I tænker og hvordan ·
og jeg synes at I er i hjertet af hvad bogen handler om
og faktisk er det ·
@@ -171,7 +171,7 @@ ah den er for hurtig ·
der er også ·
for den indholdsmæssige kan det digitale også måske hjælpe
-<strong id=317>Ernst</strong>:
+[[00:05:17]]{#317} **Ernst**:
hvis I læser bogen præcist så står der ·
det er et stort spørgsmål ·
der står ikke at den kan ikke ·
@@ -210,11 +210,11 @@ og jeg har selvfølgelig også ikke det sidste svar ·
men jeg siger at vi skal tænke over det ·
jeg siger ikke at man skal ikke tænke ·
-<strong id=417>Jonas</strong>:
+[[00:06:57]]{#417} **Jonas**:
ja det har jeg heller ikke ·
det vil jeg heller ikke ?(sige)?
-<strong id=419>Ernst</strong>:
+[[00:06:59]]{#419} **Ernst**:
fordi man skal bruge ·
og derfor ingen kommaer ·
digitalisering and learning as a worlding practice ·
@@ -225,17 +225,17 @@ altså jeg følger jer ·
og så kan jeg ·
så skal man tænke det videre
-<strong id=440>Ernst</strong>:
+[[00:07:20]]{#440} **Ernst**:
een lille ting ·
jeg vil ikke kalde digitaliseringen "digitale værktøjer" ·
jeg har et problem med værktøjer ·
det er ·
værktøjer ·
-<strong id=448>Jonas</strong>:
+[[00:07:28]]{#448} **Jonas**:
fordi det er operationelt i sin (uf)
-<strong id=452>Ernst</strong>:
+[[00:07:32]]{#452} **Ernst**:
rigtigt det er kun instrumentalt ·
instrumentering er kun ·
åh jeg gør noget med dem ·
@@ -252,7 +252,7 @@ skal vi forstå ·
Også med chat_G_P_T for eksempel ·
med alle de digitale ting
-<strong id=474>Jonas</strong>:
+[[00:07:54]]{#474} **Jonas**:
så du tænker på stofligheden af det ·
ligesom worlding så er det digitalisering ·
fordi det er processen i det ·
@@ -260,22 +260,22 @@ det er
[telefon ringer]
-<strong id=482>Ernst</strong>:
+[[00:08:02]]{#482} **Ernst**:
ja
-<strong id=482>Jonas</strong>:
+[[00:08:02]]{#482} **Jonas**:
Jeg skal lige dræbe den her
-<strong id=484>Ernst</strong>:
+[[00:08:04]]{#484} **Ernst**:
de maskiner de gør noget ·
de ringer
-<strong id=488>Ian</strong>:
+[[00:08:08]]{#488} **Ian**:
de distraherer
[alle griner]
-<strong id=490>Ernst</strong>:
+[[00:08:10]]{#490} **Ernst**:
ja
[resterende interview udeladt]