aboutsummaryrefslogtreecommitdiff
path: root/code
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-10 13:28:01 +0100
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-03-10 13:28:01 +0100
commit5aa99f659286cbc7539dad141a204d8d8af23b9c (patch)
treeade0dc6ad974114244f3bbb82de2abdd2236bc0e /code
parent39d50959f51da7c1b29b88b1a58425a86d4ff164 (diff)
update content
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r--code/index.qmd110
1 files changed, 66 insertions, 44 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd
index a26f434..b4c0ad7 100644
--- a/code/index.qmd
+++ b/code/index.qmd
@@ -160,43 +160,6 @@ til at sikre dækning af Design og Konstruktion
så den/de understøtter kollaborativ akademisk læring?*
-## Forundersøgelser
-
-Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
-i [supergruppen].
-
-Opsætning af [Oxigraph] quad-store
-og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
-(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
-
-Udvidelse af Oxigraph quad-store
-til at bruge den mere intuitive [Sparnatural] frontend,
-og indlejring af opslagseksempler
-udviklet i samarbejde med [andre][thoughtroam-learn] [grupper][thoughtroam-use].
-
-Opsætning af lokal klon af [Scholia],
-hvor data synkroniseres fra offentlige ressourcer ([Wikidata] m.fl.),
-og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
-(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
-
-Scraping af data om forskere fra <https://forskning.ruc.dk/>,
-og udvidelse af lokal Scholia-klon
-til at inkludere scrapede data.
-
-Opsætning af lokal klon af [Hypothes.is]
-hvor indsamlede data lagres i lokalt opsat [Oxigraph] quad-store
-og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
-(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
-
-Scraping af PDF-filer fra <https://moodle.ruc.dk/>,
-automatisk OCR-scanning af rent grafiske PDF-filer,
-og udvidelse af lokal Hypothes.is-klon
-til at inkludere lokalt lagrede PDF-filer.
-
-Udvidelse af lokal Scholia-klon
-til at medtage annotationer fra lokal Hypothes.is-klon,
-inspireret af Gooseberry.
-
## Målgruppe
<!--
Identifikation af målgrupper og analyse af behov og krav for målgrupperne
@@ -311,17 +274,71 @@ vores teknologiske produkt kan have på læring og uddannelse,
og hvordan det kan påvirke både studerende og undervisere
i deres daglige praksis.
+# Undersøgelser
+
+[FIXME: Omskriv disse arbejdsnoter om mulige workshops til rapporttekst]
+
+## Praktisk brug af semantiske læringsredskaber
+
+Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber
+i [supergruppen].
+
+## Opsætning af lokal vidensbase
+
+Opsætning af [Oxigraph] quad-store
+og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
+(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
+
+Udvidelse af Oxigraph quad-store
+til at bruge den mere intuitive [Sparnatural] frontend,
+og indlejring af opslagseksempler
+udviklet i samarbejde med [andre][thoughtroam-learn] [grupper][thoughtroam-use].
+
+Opsætning af lokal klon af [Scholia],
+hvor data synkroniseres fra offentlige ressourcer ([Wikidata] m.fl.),
+og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
+(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
+
+Scraping af data om forskere fra <https://forskning.ruc.dk/>,
+og udvidelse af lokal Scholia-klon
+til at inkludere scrapede data.
+
+## Semantisk raffinering af lokal viden
+
+Opsætning af lokal klon af [Hypothes.is]
+hvor indsamlede data lagres i lokalt opsat [Oxigraph] quad-store
+og validering at anvendelse sker udelukkende lokalt
+(dvs. uden "læk" af aktiviteter til omverdenen).
+
+Scraping af PDF-filer fra <https://moodle.ruc.dk/>,
+automatisk OCR-scanning af rent grafiske PDF-filer,
+og udvidelse af lokal Hypothes.is-klon
+til at inkludere lokalt lagrede PDF-filer.
+
+Udvidelse af lokal Scholia-klon
+til at medtage annotationer fra lokal Hypothes.is-klon,
+inspireret af Gooseberry.
+
+
# Konklusion
<!--
Opsamling af resultater og konklusioner
-Mulige anbefalinger til implementering af grafteoribaserede værktøjer i uddannelsen med hensyn til målgruppen
+Mulige anbefalinger
+til implementering af grafteoribaserede værktøjer i uddannelsen
+med hensyn til målgruppen
-->
-Som konkret produkt
-vil vi for hver iterative progression udfærdige et sæt af vejledninger,
-dels til beslutningstagere,
-dels til brugere (både formidlere og studerende),
-og dels til den IT-faglige drift.
+Som konkrete produkter
+forestiller vi os for hvert progressive scenarie
+at udfærdige et sæt af vejledninger.
+Som minimum een brugervejledning (pr. scenarie),
+anvendelig for både vidensformidlere og studerende,
+men potentielt differentierede vejledninger,
+som hver fremhæver den respektive målgruppes behov.
+Hvis tiden er til det,
+så også en vejledning til beslutningstagere på RUC
+om de mere strategiske fremfor praktiske aspekter,
+og måske også en vejledning til IT-faglige driftsteknikere.
Hvis tiden er til det,
vil vi desuden videreudvikle [Scholia]
@@ -360,7 +377,12 @@ af annotationer dannet med [hypothes.is].
Mulig videre forsking og udvikling på området
-->
-Reflektere over hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer
+Skitsere hvordan vi ville have grebet de tiltag an,
+som vi har skitseret men ikke nåede at dykke tilstrækkeligt ned i
+til at kunne medtage mere substantielt i rapporten.
+
+Reflektere over
+hvordan forbedringer i opmærkning af metadata i publikationer
kan styrke muligheden for brugen af de undersøgte teknologier.
Overveje hvordan konkurrence,