diff options
author | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-03-02 11:44:09 +0100 |
---|---|---|
committer | Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> | 2024-03-02 11:44:09 +0100 |
commit | e8bfd649c68623ca2cbf4a317e06c6f63fd86c38 (patch) | |
tree | 68136d0a50a539baf2abee32b5abbb630bcb07ca /code | |
parent | 1085b88ad09c7396cf16eb4b5b7ab9931ee8a9a2 (diff) |
update report content from pads
Diffstat (limited to 'code')
-rw-r--r-- | code/index.qmd | 70 |
1 files changed, 66 insertions, 4 deletions
diff --git a/code/index.qmd b/code/index.qmd index 426b5e7..e0da4c5 100644 --- a/code/index.qmd +++ b/code/index.qmd @@ -21,9 +21,15 @@ breaks: false --- -# Problemfelt +## Tema -Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber +Konstruktion af grafbaserede læringsredskaber. + + +## Problemfelt + +Overblik i læringsprocesserne. +Der er et behov for at skabe en klar og forståelig struktur og sammenhæng i materiale og uddannelsesforløbet. ## Problemformulering @@ -41,6 +47,8 @@ Underspørgsmål om sproget RDF som teknologisk system, til at sikre dækning af TSA --> +<!-- hello world --> + *Hvordan fungerer grafsproget RDF, særligt i forhold til lagring og behandling af begreber?* @@ -54,7 +62,7 @@ så den/de understøtter kollaborativ akademisk læring?* FIXME: Et tredje underspørgsmål, måske? -# Forundersøgelser +## Forundersøgelser Hands-on brug af eksisterende semantiske læringsredskaber i [supergruppen]. @@ -91,6 +99,10 @@ Udvidelse af lokal Scholia-klon til at medtage annotationer fra lokal Hypothes.is-klon, inspireret af Gooseberry. +## Mulig løsning + +Sammenkobling af vidensværktøjer som [Scholia] og [hypothes.is]. + [supergruppen]: ../graph/index.qmd "Samarbejdet på tværs af de graf-undersøgende projektgrupper" @@ -126,4 +138,54 @@ inspireret af Gooseberry. \raggedright ::: {#refs .foo} ::: -\endgroup
\ No newline at end of file +\endgroup + +# Bilag + +FIXME: drop mødenoter som bilag i den endelige rapport + +## Møde 2024-03-02 + +### Aftale gruppemøder de næste to uger frem + +### Finde tidspunkter at foreslå til næste vejledermøde + +### Konkret fumle med vidensgrafer + +Finde centrale begreber på websiden +https://sheilapontis.com/2015/06/04/design-thinking-revised/ + +Prøve at skitsere hvordan begreberne relaterer til hinanden - er nogle begreber de samme (flere or for samme begreb)? Er nogle begreber overordnede? Er nogle sideordnede? + +Prøve at bruge Scholia og Hypothes.is på Pontis' tekst. + +### Finde litteratur + +Hvilke (helst videnskabelige) tekster understøtter +hvad vi har fumlet med, +og hvad vi *vil* fumle videre med. + +### Beslutte hjemmeopgaver + +Hvad skal vi hver især lave **forud** for næste gruppemøde? + +Oprette personlig konto hos Hypothes.is? + +Lave forskellige opslag i Scholia, +på hhv. forskere og artikler og begreber? + +Installere og lege med Protege? + +### Beslutte næste fumlen + +Hvad skal vi lave sammen næste gang(e) vi mødes? + +Hjælpe hinanden med at opsætte Hypothes.is konti? + +Opsætte en gruppepulje i Hypothes.is, +og dele annotationer om Pontis' webside med hinanden? + +Diskutere hvordan vi skal forstå Scholias opslag om Pontis, +og hvad vi kan bruge opslaget til? + +### Forberede problemformuleringsseminar |