summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/_TODO.md
diff options
context:
space:
mode:
authorJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-05-06 19:49:13 +0200
committerJonas Smedegaard <dr@jones.dk>2024-06-04 17:35:41 +0200
commitb1a8b1e0c4dfecccbc2a51516baa2fc61d0d26be (patch)
tree09c6c9f07edcb4381037d36250efecff8fb28cae /_TODO.md
parent64a5b540a7071538f179d992b103c0353d5e7523 (diff)
update TODOs
Diffstat (limited to '_TODO.md')
-rw-r--r--_TODO.md28
1 files changed, 28 insertions, 0 deletions
diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md
index 98c2238..9affedc 100644
--- a/_TODO.md
+++ b/_TODO.md
@@ -38,6 +38,34 @@
* skab sammenhængende overordnet struktur
+### idé: fra artikel til artikel
+
+Problemformulering:
+"Ville det give bedre læring,
+hvis læringsmateriale var lettere at navigere i?"
+
+Underspørgsmål:
+
+ * Styrkes læring af en bedre navigation?
+ * Svar: ja og nej (for operationel læring som er fattig),
+ og måske (for indholdsmæssig læring)
+ * Hvordan fungerer Scholia og Hypothes.is?
+ * Svar: de knytter indhold og metadata sammen med andet metadata
+ ved at skabe eller ændre mere metadata
+ * Hvordan kan Scholia og Hypothes.is lette navigation i tekster?
+ * Svar: Spørgsmålet er bagvendt,
+ for værktøjerne er
+ [data-drevne](https://atomgraph.com/blog/data-driven-software-architecture-2/)
+ og derfor dikteret af teksterne -
+ spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette
+ Scholias og Hypothes.is' navigation af dem,
+ og svaret er ved semantisk opmærkning
+ og *reel* offentlig adgang
+ * Kan øget navigation siges at styrke god læring?
+ * Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat,
+ og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt,
+ så ja!
+
## vejledermøde:
* lav disposition for vejledermøde