From b1a8b1e0c4dfecccbc2a51516baa2fc61d0d26be Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Jonas Smedegaard Date: Mon, 6 May 2024 19:49:13 +0200 Subject: update TODOs --- _TODO.md | 28 ++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 28 insertions(+) (limited to '_TODO.md') diff --git a/_TODO.md b/_TODO.md index 98c2238..9affedc 100644 --- a/_TODO.md +++ b/_TODO.md @@ -38,6 +38,34 @@ * skab sammenhængende overordnet struktur +### idé: fra artikel til artikel + +Problemformulering: +"Ville det give bedre læring, +hvis læringsmateriale var lettere at navigere i?" + +Underspørgsmål: + + * Styrkes læring af en bedre navigation? + * Svar: ja og nej (for operationel læring som er fattig), + og måske (for indholdsmæssig læring) + * Hvordan fungerer Scholia og Hypothes.is? + * Svar: de knytter indhold og metadata sammen med andet metadata + ved at skabe eller ændre mere metadata + * Hvordan kan Scholia og Hypothes.is lette navigation i tekster? + * Svar: Spørgsmålet er bagvendt, + for værktøjerne er + [data-drevne](https://atomgraph.com/blog/data-driven-software-architecture-2/) + og derfor dikteret af teksterne - + spørgsmålet er derfor hvordan teksterne kan lette + Scholias og Hypothes.is' navigation af dem, + og svaret er ved semantisk opmærkning + og *reel* offentlig adgang + * Kan øget navigation siges at styrke god læring? + * Svar: hvis det er navigation dikteret af teksters eget diktat, + og dermed også tekster som robust dikterer sig selv begrebsligt, + så ja! + ## vejledermøde: * lav disposition for vejledermøde -- cgit v1.2.3